Yeni jenerasyon Mazda MX-5 Miata için tarih verildi. Bu aracın “elektrikli” ya da “elektrik” destekli bir seçenek olması bekleniyor.
Efsanenin yenisi, yeni jenerasyon Mazda MX-5 Miata, yapılan resmi açıklamaya göre 2026 yılında yollara çıkarılacak. 2025 içerisinde görücüye çıkarılması beklenen aracın, elektrikli bir temeli olacak ancak bu konuda halen resmi bir doğrulama yapılmış değil. Yani araç tamamen elektrikli olabilir ya da hibrit bir yapıyı benimseyebilir. Miata tutkunlarının içten yanmalı motorun kaybedilmemesini umut ettiği araç, elbette henüz tam olarak nasıl görünecek bilinmiyor ancak Mazda’nın daha önce paylaştığı yukarıdaki konseptin tasarım konusunda bir ön gösterim yapıyor olabileceği düşünülüyor. Yeni Miata’yı tasarlarken odak noktaya “hafifliği” koyacağı aktarılan ve bu yüzden tamamen elektrikli bir araç hazırlamayacağı düşünülen (Tamamen elektrikli araçlar taşıdıkları batarya paketleri nedeniyle ağır oluyor) Mazda, yeni aracı fiyat konusunda da iddialı bir seviyeye konumlandırmayı hedefliyor. Hakkında halen çok fazla detayın olmadığı sportif araç, umuyoruz efsaneyi geleceğe olabilecek en güzel şekilde taşır.
Elektrikli tarafta Mazda bizim gündemimize bundan önce bir MX-30 açıklaması ile gelmişti. Şık tasarımlı Mazda MX-30, bünyesinde 35,5 kWh’lık bir pil paketi taşıyor ve bununla 200 kilometre menzil sunuyor. 35,5 kWh pil paketi, rakiplerin oldukça gerisinde yer alıyor ve bu açıdan büyük eleştiriler yapılıyor. Karşılaştırmak adına BMW i3’te 42,2 kWh, Chevy Bolt modelinde 60 kWh, Nissan Leaf modelinde 62 kWh, Hyundai Kona, Kia Soul ve Niro modellerinde ise 64 kWh pil paketleri yer alıyor. Tesla Model serisinde ise daha da büyük piller sunulurken, Mazda’nın bu hamlesi şaşırtıcı görünmüştü. Elbette MX-30’dan daha ufak pile sahip modeller de bulunuyor ancak Mazda özelinde bu tercihin arkasında tam olarak ne yer alıyordu? Mazda’nın Avrupa Ar-Ge şefi Christian Schultze, geçtiğimiz yıl çığır açan bir menzil sunmak yerine MX-30’un genel olarak karbon ayak izini en aza indirmeye öncelik verdiklerini belirtmişti. Elektrik üretim şeklimiz ve lityum-iyon pillerin üretim süreci, Mazda MX-30 gibi elektrikli otomobilleri “yüzde 100” çevreci yapmıyor. Mazda’nın, MX-30’un pil paketini oluşturmak, şarj etmek ve en sonunda değiştirmek için gereken enerjiyi hesapladığı ve dizel Mazda3’ten daha fazla çevresel etkiye sahip olmayacak 35,5 kWh’lik bir birimde karar kılındığı açıklanıyor.