reklamı kapat

POPÜLER

Yeni jenerasyonun “dayanıklı” versiyonu kendisini gösterdi: 2018 Aston Martin Vantage GTE

Yarış takımıyla birlikte Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nda sahne alacak olan 2018 Aston Martin Vantage GTE, eklenen parçalarla birlikte çok daha asi.

Geride bıraktığımız gün Vantage jenerasyonları arasında yepyeni bir sayfa açan Aston Martin, aracın motor sporlarında sahne alacak versiyonu için de elini çabuk tuttu. Özellikle tasarımıyla bu zamana kadarki tüm Aston modellerinden ayrılan yeni Vantage’ın GTE versiyonu, markanın performans departmanı AMR‘nin imzasını taşıyor. Dünya Dayanıklılık Şampiyonası‘nda yarışacak takımın kullanacağı yeni Vantage GTE’nin teknik verileriyle maalesef henüz paylaşılmış değil. Bu yüzden şimdilik sadece görsel açıdan araç üzerinde bulunan parçalar üzerinde değerlendirme yapabiliyoruz.

Motorlar paylaşılıyor

Teknik parametler üzerinden yapabileceğimiz tek şey standart versiyonda sunulan rakamlar üzerinden tahminler yapmak aslında. Bunun için de dün paylaştığımız değerlerin üzerinden tekrar geçmek gerekiyor. Standart Vantage’da 4.0 litrelik biturbo destekli motorun 510 beygir güç ve 685 Nm tork ürettiğini görmüştük. 2018 Vantage bu motorla birlikte 0’dan 100’e hızlanmasını yaklaşık 3,6 saniyede tamamlarken maksimumda 315 km/s hıza erişebiliyordu. Tabi söz konusu bir yarış versiyonuyla kıyaslama olduğu için ağırlık kriteri de es geçilemez. Burada standartta 1.300 kilogram civarında olan aracın GTE versiyonunun yapılan karbon takviyelerle çok daha aşağıda seyretmesi ön görülebilecek parçalar arasında. Aston Martin ekini Vantage’ın GTE versiyonunda da AMG imzalı aynı motoru kullandığını açıkladı. Bu da aynı motor üzerinde yapılan gerek donanım gerekse yazılımsal değişimlerle 600 beygiri geçebilecek bir güç değerini tahmin etmemize vesile oluyor.


Aracın tasarımına eklenen parçalarsa aslında çok da şaşırtıcı değil. Katılım sağlayan diğer araçlarda olduğu gibi devasa bir arka kanat, parçalı difüzör, karbon fiber ön lip, yan aynalar ve yan gövde eklenileri dikkatlerde başı çekiyor. Aracın içerisiyse yarış kurallarını yansıtacak çekilde tamamlanıyor. Direksiyon, koruma kafesi ve konsolun tamamı bunu bariz şekilde hissettiriyor. Darren Turner, Jonny Adam, Nicki Thiim, Marco Sørensen ve Alex Lynn tarafından kullanılacak olan GTE’nin elde edeceği sonuçlar şimdiden merak ediliyor.