Hyundai, içerisinde otonom sürüş, hidrojen yakıt ve elektrikli araç gibi önemli maddeler barındıran 2025 planını güncelledi.
Hyundai, son yıllarda ürün gamında yaptığı atılımla, sektörün şüphesiz yükselen değerleri arasında. Halihazırda var olan geniş çaplı dönüşüm hamleleri de önümüzdeki yıllarda karşımıza çıkacak yeniliklerden ipuçları taşıyor. Bu kapsamda kısa süre önce yol haritasını güncelleyen Güney Koreli marka, iş dünyasının hızlı değişimlerine hızlı cevap verip geleceğin mobilite eko-sistem gelişimine öncülük etmek amacıyla bir dizi yeniliğe imza attı. Bu hamleler arasında üst düzey görevlere yeni isimlerin atanması da yer alırken, markanın ilk kez 2019’da duyurduğu Strateji 2025’te önemli güncellemeler yapıldı.
Hyundai’nin Akıllı Mobilite Çözümleri sağlayıcısı olarak geleceğin mobilite endüstrisinde lider olma planlarını belirlediği Strateji 2025, artık üç ana koldan oluşuyor. Akıllı Mobilite Araçları ve Akıllı Mobilite Hizmetleri ilk açıklanan planda da mevcuttu. Yenilenen stratejideki üçüncü kol ise Hyunda’nin yıllardır yüksek tecrübe kazanıp liderliği sürdürdüğü yakıt hücresi gelişimi ve ticarileşmesini içeren H2 Solution, yani Hidrojen Çözümleri olacak.
Markanın güncellenen stratejisi üç ana direktifi elde etmeyi amaçlıyor: elektriklenmeyle birlikte otomotiv endüstrisinde rekabetçiliği artırmak, lider mobilite hizmetleri sunan güçlü bir kurum yaratmak ve hidrojen ekosistemi için tüm girişimleri sağlamak. Tüm endüstrinin ekosistemini geliştirmek için katkı sağlarken, tüketicilere yenilikçi ve gelişmiş mobilite deneyimleri sunmayı amaçlayan yeni stratejide dör ana iş alanı hedefleniyor: Elektrikli Araçlar (EV), Şehiriçi Hava Mobilitesi (UAM), otonom sürüş teknolojileri ve hidrojenli yakıt hücresi sistemi. Yeni Hidrojen Çözümleri kolu için şirket yakıt hücresi teknolojisini geliştirip yakıt hücreli araçların ötesine taşımak için ekosistem girişimlerini hızlandıracak. Böylece yakıt hücresi sistemi, gemiler, trenler, forkliftler ve UAM (Şehiriçi Hava Mobilite) gibi tüm ulaşım araçlarında kullanılacak.
İlk kez IONIQ 5 ile 2021’de başlayacak yeni elektrikli araç programı dahilinde 2025’e gelindiğinde yılda 560 bin adet elektrikli araç satılması planlanıyor. Hyundai, E-GMP platformu kullanılarak hazırlanan 12 adet yeni batarya elektrikli araç tanıtmayı amaçlıyor. 2030’dan itibaren öncelikli olarak ABD, Avrupa ve Çin gibi öncelikli pazarlarda batarya elektrikli araç adetlerini artırmayı hedefleyen Hyundai, tüm büyük global pazarlardaki model yelpazesini elektriklendirmeyi planlıyor. Kısa ve uzun vadede şirketin amacı, elektrikli araç pazarında liderliği elde edip 2040 yılı itibariyle de global elektrikli araç pazarında yüzde 8-10 pazar payına sahip olmak. Bunun için de ortak parça kullanımını yaygınlaştırıp maliyetleri azaltmayı, üretimde rekabetçiliğini geliştirmeyi ve bölgelerin ihtiyaçlarını karşılayacak optimize elektrikli araç operasyon stratejileri uygulamayı ve yaygın şarj istasyonları kurmayı istiyor.
Hyundai, özellikle sensör füzyonu ve entegre kontrol mekanizması alanlarında otonom sürüş teknolojilerini geliştirmek adına çalışmalarını hızlandırıyor. 2021’de kamera, radar ve lidarların entegre çalışma sistemleri kullanılacak ve üretilen araçlara uygulanacak. 2022’den itibaren 3. Seviye otonom sürüş teknolojisine sahip araçları sunmayı amaçlayan marka, aynı zamanda 4 ve 5. Seviye otonom teknolojilerini piyasaya sunmak amacıyla dünya çapındaki firmalarla ortaklık kurmaya devam edecek.
Hyundai, 20 yıldan fazla süredir edindiği tecrübeyle hidrojenli araçlar konusunda dünyada lider olmasını sağlayan yakıt hücresi sistemini kullanarak geliştirdiği HTWO isimli markasının tanıtımını da yaptı. Hidrojeni insanlık için pozitif enerji amacıyla kullanacak olan markanın HTWO isminin açılımı, hidrojen ve insanlığı sembolize eden H2 ‘hidrojen molekülü’ ve Hyundai’nin yakıt hücresi alanındaki iki ana iş kolunu temsil eden İngilizce TWO kelimesinden oluşuyor.