Yeni Mercedes A-Serisi, Renault ortaklığıyla getirilen dizel motor opsiyonuna kavuştu

09 Mayıs 2018 20:15

2018 Mercedes A-Serisi seçenekleri arasında Almanya’da sunulmaya başlanan motor, tutumluluk karakteriyle dikkat çekiyor.

Dördüncü jenerasyonuyla LOG okuyucularının da büyük beğenisini kazanan Mercedes A-Serisi, pek çok yönüyle elini ciddi anlamda güçlendirdi. İç tasarımında yapılan yenilikler ve elde ettiği teknolojik desteklerle, dışarıdaki başarılı değişimi geri planda kalan yeni A, şubat ayındaki tanıtımının ardından çeşitlenmeye devam ediyor. İlk gününden itibaren Renault ortaklığıyla bir dizel motor gelmesini beklediğimiz model, nihayet A180d versiyonu üzerinden bu üniteye kavuşuyor. Aynı zamanda Dacia‘da da kullanılan 1,5 litre hacimli bu motor, ekonomi ve erişilebilirlik açısından özellikle Türkiye’deki kullanıcıları bir nebze de olsa memnun edecek diye düşünüyoruz.

Motorun teknik özellikleri

Temel parçaları gereği Renault imzası taşıyan bu motorda, Mercedes’in yaptığı değişiklikler yok mu? Elbetteki var. Almanya’dan gelen hamleler; yazılım, alternatör, kompresör ve start/stop özelliği gibi fark yaratacak parçalar üzerinden meydana geliyor. Yapılan bu değişimlerle birlikte 16 PS güç ve 20 Nm tork ileri gidildiğini açıklayan Mercedes, A180d’nin bu motorla 10,5 saniyede 0’dan 100’e çıktığını iddia ediyor. Maksimumda yaklaşık 200 km/s gibi bir limit gören bu versiyon en önemli görevi olan tutumluluğu, tüketim değerlerinde gösterecek. Nitekim 7 ileri otomatik şanzımanla kombin edilen aracın bu kısmında açıklanan verilerine baktığımızda 100 kilometrede 4,1 litre gibi değerlerin yakalandığı görülüyor. 116 PS güç ve 260 Nm tork üreten motorla birlikte Almanya’da 37.315 euro‘luk başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak olan Mercedes A-Serisi, kısa vadede iki farklı dizel motor opsiyonuna da kavuşacak.

İlgili video

2018 Mercedes A-Serisi tanıtım filmi

Paylaş