Dördüncü yaşını kutlayan Cupra, düzenlediği organizasyon kapsamında kısa vadeli çalışmalarla ilgili önemli bilgiler paylaştı.
Seat’ın kendi içerisinde gerçekleştirdiği yapılanma kararı sonrasında başlı başına bir marka olarak yoluna devam eden Cupra, 2022 ile birlikte dördüncü yaşını kutluyor. Bu süreçte kendi içerisinde geliştirdiği özgün modelleri de karşımıza çıkartan bu yeni oluşum, her geçen yıl performansını yukarı taşımayı başardı. Geçtiğiz yıl yaşanan tedarik sıkıntılarına rağmen, satışlarını 2020’ye oranla yüzde 189 artırmayı başaran Cupra, elektrifikasyon tarafında da iddialı. 2021 yılında 79.300 adetlik küresel satış yakalayan marka, 2022 yılında bu rakamı 160 binin üzerine çıkarmayı hedefliyor. Kısa süre önce yıl dönüşümü etkiliğinde kameralar karşısına geçen yetkililer de, bizi bekleyen modellerle ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu.
Cupra, Metaverse hamlesiyle de dikkat çekti
Bu yıl kuruluşunun 4. yılını kutlayan CUPRA, yıl dönümü nedeniyle dünya çapında yayınlanan özel bir çevrim içi tanıtım etkinliği düzenledi. Etkinlikte, önümüzdeki yıl için ortaya koyduğu ve CUPRA x 2 adını verdiği vizyonu paylaşan marka, sadece 2022’de araç yelpazesini ve satışlarını genişletme niyetini duyurmakla kalmadı, aynı zamanda Metaverse’de ortak çalışmaya dayalı yeni bir platform olan Metahype’ın pazara sunarak deneyimleri yepyeni bir alana nasıl taşıyacağını da açıkladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Etkinlikte konuşan CUPRA CEO’su Wayne Griffiths, 4. yıl dönümünün kendileri için ayrı bir öneme sahip olduğunu söyleyerek; “2022’ye yönelik mevcut planlarımız arasında satışlarımızı, satış ağımızı ve ciromuzu ikiye katlama gibi hedefler var. Benimsediğimiz vizyona CUPRA X 2 adını vermemizin nedeni işte bu. Dört yıl önce çok sayıda insanın bizimle ilgili şüpheleri vardı ama biz asla kendimizden şüphe duymadık. Bu yıl, hiçbir şeyin adeta durdurulamaz nitelikteki dürtülerimizin önüne geçemeyeceğini bir kez daha kanıtlayacağız.” ifadelerine yer verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Griffiths ayrıca, CUPRA’nın önümüzdeki iki yıl içinde pazara sunacakları iki yeni modelle mevcut ürün yelpazesini de ikiye katlayacaklarını açıkladı. Griffiths, geçen yıl pazara sunulan CUPRA Born’dan sonra markanın ikinci yüzde 100 elektrikli aracı olan CUPRA Tavascan 2024’te; tamamen şehir içi kullanıma yönelik elektrikli bir model olan UrbanRebel’in 2025 yılında pazara sunulacağını söyledi. Markanın ilk özgün modeli olan Formentor’a olan ilgi de çalışmalara olan ilgiyi artırıyor. 2021’de yakalanan satışların yüzde 70’lik kısmının bu model üzerinden gelmesi de altını çizme gereği duyduğumuz noktalar arasında. Kasım ayında yollara çıkmaya başlayan elektrikli Born modelinin de kısa sürede 3 bin adedi geçen satış grafiği de öne çıkıyor.
İlgili video