2023 model yılıyla kısa süre önce lanse edilen yeni nesil Honda Accord ile ilgili Türkiye planlamasını marka ile konuştuk.
Honda ürün gamındaki macerası 70’lerin ortalarından beridir devam eden Accord, günümüz otomotiv dünyası trendleri sebebiyle geleceği merak edilen otomobiller arasındaydı. Ford Mondeo ve VW Passat gibi köklü isimlerin ürün gamlarına veda etme süreçlerinin kesinleşmesiyle gözlerin biraz daha üzerinde olduğu Honda Accord için, Japon üretici meraklılarının beklentilerini karşılıksız bırakmadı. Geçtiğimiz kasım ayında on birinci nesli lanse edilen model, halihazırda satışla olana göre özellikle dış tasarımda çok daha modern ve premium hissettiren karakteriyle dikkat çekmeyi başardı. Tanıtımıyla birlikte Türkiye’deki kullanıcıların da satış süreciyle ilgili bekleyiş içerisine girdiği yeni Accord’un geleceği hakkında Honda Türkiye ekibine sorularımızı yönelttik. Bu kapsamda paylaşılan ilk bilgilere göre, yeni modelin önümüzdeki 2023 yılında Türkiye pazarına gelmesi beklenmiyor. Araç için öne çıkarılan öncü pazarlar ise Amerika ve Uzak Doğu.
Yeni Honda Accord hangi detaylarıyla öne çıkıyor?
Artık on birinci jenerasyonuna geçen Accord, kendi içerisinde tüm zamanların en iddialısı olmaya aday konumda. Netleşen detaylar özelinde ilk olarak ebatlara baktığımızda aracın; 4.971 milimetre uzunluğa, 1.862 milimetre genişliğe, 1.450 milimetre yüksekliğe ve 2.830 milimetre aks mesafesine (değişim yok) sahip olduğunu görüyoruz. Bu da onuncu jenerasyona göre Accord’u 70 milimetre gibi hissedilir oranda daha uzun bir araç yapıyor.
Kokpite geçtiğimizde ise yeni nesil Civic’ten tanıdığımız bir yaşam alanı söz konusu. 10,2 inçlik dijital sücü ekranı ve kablosuz Apple CarPlay-Android Auto destekli 12,3 inçe kadar yükselebilen multimedya panel burada kolaylıkla dikkat çekiyor. Google destekli altyapı sayesinde bu eğlence ekranında Haritalar, Asistan ve Play Store gibi fonksiyonlara da erişebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni jenerasyonla birlikte motor tarafında ise hibrit odaklı değişim dikkat çekiyor. Yeni nesil Accord’un giriş seviyesinde, halihazırda Türkiye’deki versiyondan da tanıdığımız 1,5 litrelik VTEC ile yola devam ediliyor. 195 PS güç ve 260 Nm tork üreten motorda teknik olarak ise bazı dokunuşlar da yok değil. Honda mühendisleri yakıt enjeksiyonu, katalizör ve krank mili gibi hayati parçalar iyileştirmeler yapıldığını özellikle belirtiyor. Tüm bu değişimlerle birlikte markaya göre motor gürültüsünde de iyileştirme bizi bekliyor. Kaputun altındaki en büyük farklılık ise 2.0 litrelik yüksek hacimli pakette. 2.0 litrelik benzinlinin yerini artık Atkinson temelli 215 PS’lik hibrit ünitenin aldığını görüyoruz. Beygir tarafında benzinliye göre ufak bir gerileme niteliği taşıyan bu motor 335 Nm’lik tork sunuyor.
İlgili video
Yeni CR-V