İki farklı motor kombinasyonuyla Türkiye’de satışa sunulacak olan yeni Honda Civic için LPG versiyonu yine ön planda olacak gibi.
Saatler önce açıklanan Türkiye fiyatlarıyla gündemde olan yeni Honda Civic ailesinin bu vesileyle donanım ve motor kombinasyonları da resmiyete kavuşmuş oldu. 13 Kasım’da satışlarına başlanacağı açıklanan 11. nesil, önceki jenerasyona göre motor tarafında benzer dinamikler üzerine kurulu. 1,5 litrelik benzinli motorun merkezinde şekillenen seçenekler arasında kullanıcılara yine resmi kanallar üzerinden LPG’li versiyon da satışa sunulacak. LPG kullanımının dünya zirvelerine oynadığı Türkiye’deki pazar payını düşündüğümüzde, Civic için yine bu paketin hayati olduğunu söyleyebiliriz. Fiyat olarak da ailenin en erişilebilir etiketinin de konumlandırıldığı LPG’li versiyonlar için Honda Türkiye yetkilileriyle önemli bir söyleşi gerçekleştirdik.
Yeni Honda Civic ile birlikte LPG montajı için yeni bir yatırım gerçekleştirildi
Türkiye’de satışa sunulan versiyonlarının tamamı Tayland fabrikasından ithal edilen yeni nesil Civic ailesiyle birlikte, Honda Türkiye operasyonunun yeni bir girişim gerçekleştirdiğini görüyoruz. Eski neslinin Türkiye’de üretilmesinden ötürü doğrudan fabrika çıkışlı olarak LPG’li gelen Civic ailesinde bu durum artık değişiyor. Tayland’daki fabrikadan LPG uyumlu olarak Türkiye sınırlarına giren Civic’lerin, Honda Türkiye’nin Kocaeli/Kartepe’de hayata geçirdiği yeni bir montaj hattında LPG entegrasyonuna kavuşturulduğunu görüyoruz. Markanın resmi kanalları yeni Civic’lerin tamamında İtalya merkezli olarak faaliyet gösteren BRC’nin otogaz sistemine yer verildiğini de özellikle belirtiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Civic ürün gamının turbo destekli 1,5 litre hacimli LPG uyumlu “VTEC Turbo ECO” versiyonunda kullanıcılara 129 PS güç 180 Nm tork değerleri sunuluyor. Bu motorun karma orandaki fabrika tüketim değeri 6,5 litre olarak verilirken, LPG’li kullanımda ortalama tüketimin 7 litrenin biraz üzerinde olduğu vurgulanıyor. Civic ailesinin standart benzinli versiyonu ise 182 PS güç ve 240 Nm tork değerleriyle geliyor. Resmi kanalların bu motordaki karma yakıt tüketimi ise 6,7/100km olarak paylaşılıyor. Her iki versiyonunda da maksimum hızı 200 km/s ile limitlenen ailenin LPG’li paketinde 0’dan 100’e hızlanma 10,5 saniye sürüyor. Bu değer benzinli 8,1 saniye. Bagaj hacmi tarafında ise LPG’li versiyonun herhangi bir dezavantaj barındırmadan 512 litrelik hacmi sunduğunu da belirtmeden geçmeyelim. 11. nesil Civic ile ilgili öne çıkan özelliklerin detaylarına haberimizden ulaşabilirsiniz.
İlgili video