Yeni nesil Maserati GranTurismo, gövde nitelikleri olarak marka tarihinde 75 yıllık geçmişi olan deneyimi ilk kez elektrikle buluşturacak.
Maserati’nin marka geçmişinde 75 yıllık bir mazisi olan GranTurismo için geride bıraktığımız yıl küresel lansmanı yapılan yeni nesilde Türkiye yollarına çıkma vakti geldi. Düzenlenen özel etkinlik kapsamında Türkiye lansmanı yapılan ürün gamıyla ilgili pazarda satışa sunulacak versiyonlarla ve planlamalar da resmiyete kavuştu. İlk aşamada sadece Modena ve Trofeo versiyonlarıyla tercih edilebileceği açıklanan ürün gamının bu yıl içerisinde tamamen elektrikli Folgore versiyonu da Türkiye’de satışa sunulacak. Maserati GranTurismo için bugün itibarıyla satışları başlayan iki versiyonun fiyatları ise sırasıyla 14 milyon 300 bin TL ve 17 milyon TL olarak veriliyor. Başlangıç fiyatı olarak lanse edebileceğimiz bu rakam, kişiselleştirmelerle daha da yukarıya çıkma potansiyeli taşıyor.
GranTurismo rozetinin motor tarafında izleri iki farklı yüz bekliyor. Sürecin içten yanmalı tarafını, MC20’den de tanıdığımız Nettuno üstleniyor. Markanın kendi içerisinde geliştirdiği twin-turbo destekli 3.0 litrelik V6 makine, ZF kaynaklı 8 kademeli otomatik şanzımanla kombin ediliyor. Maserati cephesi, motoru iki farklı seviye ve versiyonda sunacak. Giriş seviyesi Modena’da 496 PS güç ve 600 Nm tork değerleri kullanıcıları bekliyor. Ailenin diğer üyelerinde de tanıdığımız Trofeo rozetiyle birlikte ise değerler 557 PS güç ve 650 Nm tork seviyesine çıkıyor. Trofeo ile birlikte elektronik kilitli diferansiyel de operasyona dahil olacak. Yeni GranTurismo’nun 0’dan 100’e hızlanması 3,2 saniye alırken, maksimum sürat değeri ise 320 km/s ile limitli olacak.