Volkswagen, Porsche ve Audi’lere araç içi uygulama marketi geliyor. Bu sayede araçlar içerisine TikTok dahi giriş yapacak.
Bugün yapılan resmi duyuru ile öğrendiğimiz bu durum, elbette çok büyük bir sürpriz olmuyor. Artık devasa bir bilgisayar haline gelen ve yerleşik eğlence sistemleri hali hazırda çok güçlü olan Volkswagen, Porsche ve Audi otomobiller, kullanıcılara yakında uygulama olarak TikTok, Spotify, Yelp, The Weather Channel (Hava Durumu) ve fazlasını sunacak. Yıl sonuna doğru çıkacak 2023 model araçlara eklenecek uygulama marketi, mevcut araçlara yazılım güncellemesi ile verilmeyecek ve spesifik olarak otomobillere özel tasarlanan uygulamalar barındıracak. Uygulama adımıyla araç içerisinde bir akıllı telefon ya da tablet benzeri deneyim sunacak VW Group, sürücülere daha ilk aşamada müzik, podcast, video konferans, hava durumu, park etme, elektrikli araç şarjı, oyun, haberler ve akıllı ev entegrasyonu gibi kategorilere eklenecek uygulamalar arasında seçme şansı tanıyacak. Bu uygulama marketi için Samsung altında her alan Harman ile ortak çalışmalar yapan VW Group, yeni dönemde araçlara yerleşik Google Haritalar entegrasyonu eklemek için de görüşmeler yapıyor. Tüm bu yeni dönemin en temelinde ise direkt olarak “Android Automotive” yer alıyor. VW Grubu’nun şirket içi yazılım bölümü Cariad’ın CEO’su Dirk Hilgenberg, uygulama marketinin merkezde olduğu planları için “Bu, göstermek istediğimiz yeni bir dijital deneyim seviyesi” dedi. Hilgenberg ayrıca araçlar içerisinde çalışmayı kolaylaştıracak “ofis işlevleri” konusunda da çalışmalar yaptıklarını belirtti.
Araç içi uygulama özelinde geçtiğimiz hafta da Mercedes-Benz ses getirmişti. 2023 bitmeden yollara çıkarılacak yeni Mercedes-Benz E-Class, yerleşik eğlence sistemi (MBUX) üzerinden sürücü ve konuklarına araç içi TikTok deneyimi yaşatacak. İlk defa bir otomobil içerisine girecek platform, bu sayede daha fazla konumda daha fazla kişiye ulaşacak. Burada özellikle Asya pazarlarını düşünerek bir adım atan ancak yerleşik TikTok uygulamasını ABD gibi diğer ülkelerde de sunacak olan Mercedes-Benz, araçlarının artık genç kitleler tarafından da tercih edildiğini belirtiyor ve bu açıdan yeni jenerasyonu çekecek bir adım atıyor. Bu arada firma sadece TikTok’la sınırlı kalmıyor. Google ile ortaklık kuran Alman devi, araçlarına Google Maps ve YouTube’u getiriyor.
Mercedes-Benz CEO’su Ola Källenius tarafından “Bu, her iki taraf için de kazançlı bir lisans anlaşmasıdır” denilen ortaklık, şirketin uzun zamandır masada olan yeni jenerasyon otomobil işletim sistemi MB.OS için kurulmuş durumda. MB.OS’a sahip her araçta TikTok yanında Google Maps ve YouTube da olacak, Mercedes gerçek zamanlı trafik bilgileri dahil olmak üzere Google’ın coğrafi verilerine anlık olarak erişim sağlayacak. Bu sayede 2024 içerisinde gelecek yeni Mercedes’ler çok daha iyi bir yerleşik navigasyon deneyimi sunacak, yerleşik YouTube üzerinden park halinde güzel vakit geçirilebilecek.