Türkiye listelerine 2021 model yılı üzerinden giren Yeni Nissan Qashqai için şimdilik sadece tek motor seçeneği tercih edilebilecek.
Nissan cephesinden uzun süredir beklenen yeni nesil Qashqai hamlesi için bekleyiş sonra erdi. Tedarik krizinin etkisinde Türkiye pazarına giriş süreci ertelenen ailenin satışları bugün itibarıyla başlıyor. Kısa süre içerisinde düzenlenecek lansman etkinliğinde bizim de tanışma fırsatına erişeceğimiz yeni Nissan Qashqai listelere 2021 model yılıyla giriş yaptı. Ocak 2022 fiyat listesine 2021 model olarak giriş yapan ailenin şimdilik sadece 1,3 litrelik benzinli motorla tercih edilebileceğini görüyoruz. Bunun yanında versiyon bazında oldukça zengin olan Qashqai’de altı farklı kombinasyon tercih edilebiliyor. İçerisinde 4×4 versiyonların da olduğu ailenin başlangıç fiyatı 626.000 TL olarak resmiyet kazandı. En pahalı paket ise 842.000 TL’ye kadar esneklik gösteriyor.
Markanın resmi kaynakları üzerinden paylaşılan lansmana özel fiyat listesi şu şekilde;
1.3 DIG-T 158PS Düz Vites Tekna – 626.000 TL
1.3 DIG-T 158PS X-Tronic CVT Tekna – 656.500 TL
1.3 DIG-T 158PS X-Tronic CVT Design – 703.500 TL
1.3 DIG-T 158PS X-Tronic CVT Skypack – 727.000 TL
1.3 DIG-T 158PS X-Tronic CVT Skypack 4×4 – 760.000 TL
1.3 DIG-T 158PS X-Tronic CVT Platinum Premium – 809.000 TL
1.3 DIG-T 158PS X-Tronic CVT Platinum Premium 4×4 – 842.000 TL
Yeni Qashqai’de sınıfında ilk kez kullanılan, Önsezili Akıllı Çarpışma Sistemi, öndeki üç araca kadar algılayıp araçlardan birisi fren yaptığında sürücüyü uyarıp, çarpışmayı engelleyebiliyor. Bunun dışında Qashqai’de ilk kez kullanılan Akıllı Hız Sabitleme Sistemi, Direksiyon Destekli Şerit Takip Asistanı, Akıllı Arka Çapraz Trafik Uyarısı ve Akıllı Kör Nokta Önleme Sistemi de güncel rakiplere karşı olması gerekenleri karşılar nitelikte.
Geçtiğimiz nesilden de tanıdığımız 1,3 litrelik turbo benzinli motor artık elektrik desteğiyle birlikte hibrit deneyim sunuyor. 12V başlangıç jeneratörü temelli bu sistem emisyon değerlerini daha aşağıda konumlandırmasının yanında yakıt ekonomisine de fayda sağlıyor. Bu kombinasyonla birlikte tüm versiyonlarda 160 beygirlik güç standart olarak geliyor. Tork bazında 270 Nm olan değer 6 kademeli manuel şanzımanlı versiyonda ise 260 Nm olarak dikkat çekiyor.
Modelde sunulan 4×4 çekiş sistemi, XTRONIC CVT şanzıman ve arka bağımsız süspansiyonla kombine ediliyor. Arka bağımsız süspansiyon otomobilin yol tutuşuna katkı sağlarken ve özellikle arka koltukta oturan yolcular için konforu önemli oranda artıracak gibi. 4×4 çekiş sistemi tercih edildiğinde deneyime “Off-Road” ve “Kar” olmak üzere iki sürüş madu da kendini gösteriyor. Bununla entehre olarak şanzımanın içindeki sürtünmenin yüzde 29 azaltılarak yapısının yüzde 14 daha kompakt hale getirilmesi de mühendislik olarak altı çizilmesi gerekenler arasında. Yeni Qashqai ile ilgili ön inceleme detayları ve son gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.