Yeni standartlar işi bozdu; VW, Mercedes ve BMW’de hibrit tedirginliği
Her geçen gün kendisini daha çok hissettiren yeni test standartları, VW, Mercedes ve BMW gibi isimleri yeniden programlamaya itti.
Geçtiğimiz hafta içerisinde Mercedes ve Audi gibi iki önemli ismin elektrik yarışında ilk modellerini ortaya koymasıyla birlikte yarış yeni bir boyut kazandı. Konsept projeler üzerinden yapılan gövde gösterilerinin yavaş yavaş seri üretime taşındığı şu günlerde önümüzdeki iki yıllık bombardımanın başlangıcı niteliğinde. Buraya kadar her şey normal gibi görünse de bu 2018 itibarıyla varlığını hissettirmeye başlayan bir durum önümüzdeki süreçte markaların yaşayabileceği potansiyel bir problemi hissettirmeye başlıyor bizlere. Bu durumun temelinse ise hibrit otomobiller için emisyon, elektrikli otomobiller içinse temel etki mekanizmalarından olan menzil değeri var.
WLTP ile değerlerdeki düşüş
Otomobil dünyasını sıkı takip edenlerin kolaylıkla anımsayabileceği üzere, 2018 model yıllı otomobillerle birlikte WLTP terimini daha fazla duymaya başladık. Açılımı “Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure” yani küresel bazda kabul edilen yeni test koşulları olan bu terim, 1980 yılından bu yana kullanılan NEDC standartlarının yerini aldı. Bu süreçle birlikte hibrit otomobillerin karbon salınımı değerinde kilometre başına maksimum 50 gramlık derece yakalama zorunluluğu var. Ortaya henüz çıkan yeni detaylar ise Volkswagen, Porsche ve BMW gibi önemli isimlerin bir karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Gelen ilk bilgilere baktığımızda bu standartla birlikte Volkswagen cephesinin hibrit modelleri olan Passat GTE ve Golf GTE‘nin satışlarını durdurmak zorunda olduğunu görüyoruz. Sınıfları içerisinde en çok satan beş otomobilden birisi olan bu üyeleri Porche Panamera gibi önemli isim takip ediyor. Kısa süre içerisinde BMW ve Mercedes de benzer hamlelerle gündeme gelme hazırlığında.
WLTP’nin emisyonla birlikte hissettirdiği bir diğer değişim elektrikli otomobillerin menzil kısmında olacak. Halihazırda bile hissedilmeye başlanan bu durum, NEDC standartlarına göre hatırı sayılır kayıplar getirmeye başlıyor. Üreticiler için her geçen gün daha zorlaşan üretim standartlarının kullanıcıların kafasını da karıştırdığı da net bir şekilde görülebiliyor. Özellikle elektrikli otomobillerin menzilleri konusunda WLTP değerinin ayrıca kontrol edilmesinde fayda var.