Yeni Tesla Model 3’e şirketin kaldırdığı vites ve sinyal kolu geri getirildi. Bunun için 666 dolarlık bir aksesuar hazırlandı.
Türkiye’de satılmayan yeni Tesla Model 3, eğer bilmiyorsanız direksiyon arkasında herhangi bir vites ya da sinyal kolu taşımıyor. Aracın vitesi ekrandan değiştiriliyor, sinyal ise direksiyon üstündeki butonlardan veriliyor. Bunu sevmeyen çok sayıda sürücü bulunuyor çünkü bu altyapı kullanımı zorlaştırıyor. Yukarıdaki videoda görebileceğiniz “aftermarket” aksesuar ise araca yeniden birer vites ve sinyal kolu ekliyor. Tesla’nın orijinal parçası olmadığı için kalitesi çok iyi olmayan ürün, buna rağmen videoda gösterildiği kadarıyla iyi çalışıyor ve görevini sorunsuz olarak yerine getiriyor. Sinyal ve vites kolu yeni Tesla Model Y’de de olmayacak. Uzun zamandır aktif olarak testleri yapılan yeni Tesla Model Y (Juniper), yeni iddialara göre 2025’in ilk çeyreğinde gelebilir. Elbette planlar zaman içinde değişebilir, ancak yeni araç şu aşamada 2025’in sonuna kalmayacak gibi görünüyor. Modelin ilk aşamada beş kişilik versiyonunun satılacağı, yılın sonunda ise yedi kişilik modelin yollara çıkarılacağı gelen yeni bilgiler arasında. Mevcut sürümden daha keskin hatlara ve ince yapılı farlara sahip olacak yeni Model Y, arkasında şirket logosunu barındıran bir aydınlatmalı bölümle satışa sunulacak.
Peki araç için başka neler biliyorsunuz? “Juniper” kod adlı yeni Tesla Model Y, yeni Model 3 (Highland) modelinde de olduğu gibi göğüs bölümüne ve kapı içlerine yerleştirilecek şerit şeklinde LED ambiyans aydınlatmalara sahip olacak.
Temelde yeni Model 3 (Highland) üzerine kurulacak Juniper, yüzde 99 ihtimalle mevcut Model Y’nin çok önemli bir eksiğini de kapatacak. Yeni araçta hemen hemen kesin olarak ısıtmalı yanında terleme sorununu ortadan kaldıracak soğutmalı koltuklara yer verilmesi bekleniyor. Soğutmalı koltuğu yeni Model 3’te standart olarak sunan ve bu konuda sürücüleri çok memnun eden şirket, tahminlere göre yeni akustik camlarla Juniper’in ses yalıtımını da ciddi oranda yukarıya taşıyacak.
Merakla beklenen Juniper’in arka tarafına da bir ekran konumlandırılacak. Model 3’te de yer alan bu ortadaki ufak boyutlu ekrandan, arkadaki yolcular sürüş sırasında video izleyebilecek. Ses sisteminin de daha fazla hoparlör aracılığıyla iyileştirilmesi beklenen yeni Model Y, yine tek ya da çift motorlu versiyonlara sahip olacak. Juniper’in en önemli detayı yani menzili konusunda ise henüz net bir sızıntı yapılmış değil. Ancak arkadan itişli modelde 520 km civarında, çift motorlu “Long Range” sürümünde ise yaklaşık 630 km civarında bir menzil açıklanması bekleniyor. Yine çift motorlu “Performance” versiyonu ise yaklaşık 530 km civarında bir WLTP menzil verisine sahip olabilir.