İlk aşamada konsept olarak lanse edilen Yeni Toyota C-HR, tasarımın yanında motor yenilikleriyle de ciddi bir jenerasyon geçişi getirecek.
Toyota’nın “Artık sıkıcı otomobil yapılmayacak” felsefesinden doğan yeni ürün gamı, teknik taraftaki başarılı standartları tasarım ile destekleyerek bambaşka bir seviyeye taşıma yolunda ilerliyor. Son olarak Prius ile adeta tüm dünyayı şoke eden Japon üretici, Bz ürün gamının karakterini diğer modellere de aktarmaya başladı. Bu yansımalardan birisi de üretimi Türkiye’de gerçekleştirilmesinden ötürü bizim için ayrı bir öneme sahip olan C-HR’a olacak. İkinci nesliyle ilk kez konsept çizgileri üzerinden yüzünü gösteren Yeni Toyota C-HR, teknik tarafta uzun süredir beklenen yüksek kapasiteli elektrikli sürüş menzili sunabilen şarj edilebilir hibrit seçeneğine de kavuşacak.
C-HR Prologue adıyla gösterilen konseptin ön tasarımında, son dönemlerdeki Toyota otomobillerine paralel çizgiler karşımıza çıkıyor. İkinci nesilde C-HR’ı ayıracağımız en büyük nokta ise arka bölümdeki yeni yapı olacak. İlk nesilde yer yer büyük eleştiri alan arka tasarım çizgileri, MK2 ile birlikte çok daha tamamlayıcı bir uzam çizgisi barındırıcak gibi görünüyor. Elbette bunu daha net bir şekilde söyleyebilmek için önümüzdeki yıl karşımıza çıkarılacak seri üretim versiyonunu görmek şart. Aracın kokpitiyle ilgili ise şimdilik resmi bir görsel paylaşılmadığını belirtelim.
İkinci nesille birlikte tasarım kadar kaputun altındaki sistemlerin değişimi de kayda değer olacak. Uzun süredir pek çok modelde gördüğümüz 1,8 litrelik benzinli motorun temelini oluşturduğu hafif hibrit kombinasyonun yanında artık C-HR’ı yüksek kapasiteli elektrik motoru ve batarya ile bezenen PHEV paket ile de satın almak mümkün olacak. Burada şimdilik net bir bilgi verilmese de, yeni nesil Prius’ta 2.0 litrelik benzinli motorun çevresinde şekillenen sistemin kullanılması yüksek ihtimal dahilinde.
bZ Compact