Biraz gecikmeli de olsa nihayet Türkiye yollarına çıkmaya hazır olan yeni nesil Volkswagen Amarok için macera öncesi dikkat çeken noktalar bir arada.
Ford-Volkswagen ortaklığının yeni dönemde belkide en merak edilen ürünlerinden bir tanesi Amarok desek çok da yanlış olmaz. İlk adımda ticari araç tarafında başlayan, ilerleyen süreçte ise elektrikli otomobillere de yansıyan bu birlikteliğin arazi ve maceraya olan yansımasının temsil edilmesi söz konusu. Bir süredir Avrupa’da satışa sunulan yeni jenerasyon Volkswagen Amarok için Türkiye yollarına çıkma vakti geldi hatta geçiyor. Temmuz 2022’de Ticari Araç Genel Müdürü Tolga Senyücel’in “Eğer bir aksaklık olmaz ise Yeni Amarok ailesi 2023 Mart ayı ile birlikte Türkiye’de sunulacak.” ifadeleriyle paylaştığı planlar biraz aksama olsa da mayıs ayı içerisinde nihayet başlıyor. Önümüzdeki hafta düzenlenecek özel etkinlikle Türkiye fiyatları açıklanacak olan ürün gamının bu macerası öncesinde kritik noktalarını tekrar hatırlamakta fayda var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Volkswagen Amarok teknik özellikleri
Önceki nesile göre 96 milimetre daha uzun olan Amarok’un 500 milimetreden 800 milimetreye gelen suya giriş desteği, arazi sürüşlerindeki sürprizler için kesinlikle fark edilir olacak. 4Motion dört tekerlekten çekiş sistemi de Ranger ile Amarok’u ayıran temel parçalar arasında karşımıza çıkıyor. Amarok’un bu bölümdeki bir diğer önemli rakamları da yük desteğinde. 3,5 tonluk yük çekme ve 1.160 kilograma kadar yükleme desteği sunan modelin, segmentindeki standartları karşıladığını söylemek mümkün.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni jenerasyona tasarım olarak baktığımızda ön bölümün üst katmanında Volkswagen’in güncel dilinden izler görmek mümkün. Işıklandırma tarafında en baz versiyonda bile standart olarak gelen LED desteği özellikle görüşün düşük olduğu yerlerde hissedilir fark olacak. Amarok’un ön yüzündeki tampon tasarımda ise “X” formunun kullanılması da aracın maceracı yeteneklerinin tasarıma güzel bir imzası niteliği taşıyor. Arka tarafa geçtiğimizde ise Amerikan pickup modellerinde görmeye alışık olduğumuz marka/model yazısının yükleme kapağına büyük şekilde eklenmesi dikkat çekiyor. Kokpit tarafında ise 12 inçlik devasa multimedya ekran ve tamamen yeni dijital sürücü paneli de günümüz standartlarını karşılıyor. Adaptif hız sabitleyici, aktif şerit asistanları ve yol işareti algılama gibi parçalar ilk kez Amarok ürün gamına ekleniyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Amarok’un kaputunun altında bizleri geniş bir yelpaze bekliyor. Türkiye için de geçerli olmasını beklediğimiz seçeneklerin giriş seviyesinde 2.0 litrelik dizel ünitenin 170 PS’lik güçle geldiğini görüyoruz. Bu motora gelen çift turbo dokunuşu ise rakamı 209 PS’e çıkartıyor. Dizelin zirve paketi ise 3.0 litrelik V6 ile şekilleniyor. Burada 250 PS’lik güç değeriyle yükleme ve çekiş desteğinin de sınırları zorlanıyor. Ford ortaklığının etkilerini kaputun altında hissedeceğimiz tarafla birlikte ortaya 300 beygirlik güç suan 2,3 litrelik EcoBoost çıkıyor. Burada 10 kademeli otomatik şanzıman da listelere giriş yapacak.
İlginizi çekebilir
KG Mobility EVX; SsangYong sonrası dönemin ilk üyesi