Günlerdir üstü kapalı tanıtımı yapılan araç sonunda tanıtıldı. Bugün yeni Volkswagen Golf GTI Clubsport görücüye çıkarıldı.
İlk duyurusu Volkswagen CEO’su Thomas Schäfer tarafından yapılan yeni Volkswagen Golf GTI Clubsport, güncel Mk8.5 Golf GTI’ın daha da sportif “Clubsport” versiyonu ve pist sürüşlerine de uygun. Tasarımı açısından devasa bir sürprizin olmadığı model, normal GTI’dan farklı olarak 262 değil 296 beygir gücünde bir 2.0-litrelik turbo motoru merkeze alıyor. 0’dan 100 km/s hıza 5,6 saniyede çıkan ve 400 Nm tork değerine sahip olan yeni Clubsport, opsiyonel olarak sunulan “Race Package” isimli paket ile maksimumda 267 km/s hıza ulaşabiliyor. Race Package tercih edildiği zaman araca Akrapovič egzoz sistemi de ekleniyor. Gücü yola yedi ileri çift kavramalı şanzıman ile aktaran yani manuel vites seçeneği olmayan model, 18 inç boyutundaki jantlarında normal GTI’dan daha büyük frenler taşıyor. İki farklı ekranın konumlandırıldığı kokpit alanında, karbon fiber kaplamalar ve kırmızı detaylara yer verilen araç için henüz bir fiyat bilgisi paylaşılmıyor.
Spor otomobil denildiği zaman halen akla gelen ilk modellerden olan Golf GTI tarafında bundan önce bir manuel vites gelişmesi ses getirmişti. Volkswagen tarafından resmi olarak onaylandığı kadarıyla Golf GTI ve Golf R modelleri manuel vites ile alınamayacak, sadece DSG otomatik şanzıman ile sunulacak. Bu durum sportif araçların hitap ettiği kitle için elbette kötü görünüyor ancak manuel vitesi sadece Alman devi öldürmüyor, son yıllarda tüm sektör bu yoldan gidiyor. Otomatik vites özellikle çift kavrama temelinde çok daha yüksek performans sunuyor olmasına rağmen manuel vites kadar yüksek bir sürüş keyfi getirmiyor, bu yüzden atılan adım genel olarak üzücü bulunuyor.