Yapılan resmi açıklamaya göre yeni “YouTube Premium” abonelikleri üzerinde çalışılıyor. Firma daha fazla kişiye ulaşmak istiyor.
Reklamları kaldıran YouTube Premium için halihazırda birden fazla abonelik planı sunuluyor. Ancak şirket kişilere daha fazla seçenek sunmak istiyor. Bu konuda YouTube’dan yapılan resmi açıklamada, “Mevcut tekliflerimizi daha fazla bölgeye genişleterek üyelerimize daha fazla plan seçeneği sunma, yeni planlar hazırlama ve Premium avantajların arkadaşlarla paylaşılmasını sağlayacak yeni yollar geliştirme konusunda kararlıyız.” denildi. YouTube bu aralar Premium aboneler üzerinde çok sayıda test yapıyor. Örneğin yurt dışındaki Premium aboneleri şu an Shorts videolarını resim içinde resim modunda izleyebiliyor. Buna ek olarak “Jump Ahead” adı verilen akıllı video ilerletme sistemi de geniş çaplı olarak teste alınmış durumda. Jump Ahead tuşuna basıldığı zaman, bir algoritma devreye giriyor ve izleyicileri otomatik olarak diğer kişilerin en çok geçiş yaptığı bölümlere taşıyor. Platform için bunlara ek olarak başka testler de yapılıyor.
Android telefon sahibi YouTube Premium aboneleri, şu anda otomatik olarak çalışan bir akıllı “Shorts” indirme sistemini test edebiliyor. Bu özellik açıldığı zaman uygulama beğeneceğinizi düşündüğü Shorts videolarını çevrimdışı izleme için otomatik olarak indiriyor. Bu indirmeyi sadece WiFi bağlantısı bulduğu zaman yapan uygulama, bu sayede kullanıcıların mobil veri paketlerinde ciddi bir tasarruf sağlayabiliyor. İndirilen videolar uygulamanın “Siz” menüsündeki “İndirilenler” kısmında görüntülenebiliyor.
Geçtiğimiz günlerde platform için başka bir test daha gündeme gelmişti. YouTube, Brezilya, Tayvan ve Türkiye’de “Hype” isimli bir özellik test etmeye başladı. YouTube tarafından yapılan açıklamaya göre Hype özelliği, küçük içerik üreticilerinin yeni kitleler tarafından keşfedilmesine yardımcı olmayı amaçlıyor.
Firmanın aktardığı kadarıyla test sürecine dahil olan izleyiciler yalnızca son yedi gün içinde yayınlanmış bir videoyu Hype’layabiliyor/öne çıkarabiliyor ve süreçte şu anda sadece 500 binden daha az abonesi olan YouTube İş Ortağı Programı içerik üreticileri destekleniyor. Eklenen özel buton üzerinden Hype’lanarak öne çıkarılan videoların “Keşfet” bölümünde görüneceği söyleniyor, şirket Hype’ın normal keşif algoritmasını etkilemediğini belirtiyor.