Yenilenen tüm detaylarıyla Toyota’nın arazi canavarı 2018 Land Cruiser

14 Eylül 2017 11:00

65 yıllık arazi deneyimiyle bir geleneği yaşatan Land Cruiser, 2018 model yılıyla birlikte daha güçlü bir karakter ve daha teknolojik ekipmanlar kazanarak emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor.

Arazi tutkunları tarafından çok tercih edilen modellerden birisi ve sunulduğu ondan fazla Avrupa ülkesinden sınıfının lideri olan Toyota Land Cruiser, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda 2018 makyajıyla sahne aldı. Uzun yıllardır Toyota’yı başarılı şekilde temsil eden Land Cruiser’ın dış bölümünde ufak lakin karaktere doğrudan etki eden tasarımsal değişikliklere giden marka ekibinin, kokpit bölümündeyse daha “sakin “dokunuşları araca entegre ettiği görüldü. Kaputunun altında herhangi bir değişim barındırmayan 2018 model yıllı Land Cruiser ilk olarak Avrupa pazarında satışa sunulacak.

Biraz ondan biraz bundan: Tasarım

Dış bölümündeki değişimleri yeni kaputuyla başlayan Land Cruiser’un çamurluk, ızgara, ön tampon ve jantlarlarının tamamında değişiklikler yapıldığı net bir şekilde görülebiliyor. Uzunluk değeri 60 milimetre artırılan aracın bu bölümdeki toplam değeriyse 4.840 milimetreye çekilmiş durumda. Bu değişiklikleri tamamen estetik kaygısıyla yapmayan Toyota, sürücülere daha iyi manevrası alabilmesi ve motorun daha iyi soğutulabilmesi adına da noktasal iyileştirmelere gitti. Yapılan makyaj kapsamında ön ızgaraya aynı bir parantez açarak aracın görünümü çok daha güçlü gösterdiğinin altını çizmek gerekiyor. Kokpit bölümünde de kalite algısını artıracak değişimler barındıran Land Cruiser’da büyüklüğü 8 inç olan multimedya ekrana yer verilirken, içeriye eklenebilecek ekstra kaplama seçenekleri fark yaratan detaylar arasında yerini alacak. Elektronik destek üniteleri konusunda da eli güçlenen Land Cruiser’da; çarpışma öncesi uyarı, yaya algılama, adaptif hız sabitleyici, şerit takip-uyarı ve otomatik uzun far gibi donanım öne çıkıyor.

Motor

Avrupa’da üç ve beş kapılı versiyonlarla sayışa sunulacak olan Land Cruiser’da üç farklı motor seçeneği kullanıcılarla buluşacak. Hacimleri 2.7 litre‘den başlayıp 4.0 litre‘ye kadar değişiklik gösteren bu motorların teknik detaylarıysa şu şekilde;

2.7 litre benzinli – beş ileri manuel şanzıman – 161 beygir – 245 Nm tork
2.8 litre turbo dizel – altı ileri otomatik veya manuel şanzıman – 177 beygir – 450 Nm tork
4.0 litre benzinli – altı ileri otomatik şanzıman – 249 beygir – 381 Nm tork

Paylaş