Yerli otomobil hakkında bilmeniz gereken 5 başlık

26 Aralık 2019 22:00

Yerli otomobil için beklenen tanıtıma 24 saatten az kaldığı şu saatlerde, model hakkında bilmeniz gereken 5 konuyu sizler için derledik.

Yarın düzenlenecek olan etkinlikle birlikte örtülerinden kurtulacak olan bu önemli proje hakkında son günlerde birden fazla ipucu paylaşıldı. Basın gösteriminin ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından kullanılarak Osmangazi Köprüsü’nden geçeceği söylenen aracın üretim süreci ise Gebze’de bulunan Bilişim Vadisi’nde kurulacak fabrikada gerçekleştirilecek. Bugünkü paylaşımla birlikte ilk gösterimi yapılan altyapı dinamikleriyle birlikte ise aracın yan perspektiften çizgilerini de görmeye başlıyoruz. Tanıtıma 24 saatten az bir süre kalmışken yerli otomobilin dikkat çeken 5 başlığına beraber bakalım.

1) Tamamen Elektrikli

İçten yanmalı motor teknolojileri her markanın yavaş yavaş terk ettiği bir başlık. Üreticiler hibrid veya tamamen elektrikli araç teknolojilerine yoğunlaşarak gelecek planlarının startını vermiş durumda. Dünyada yakın gelecekte artacak petrol fiyatları ve hali hazırda kötü bir hal almaya başlamış çevre kirliliği hepimizi elektrikli araç kullanmaya itiyor. Yerli otomobil üreticileri tam da bu noktada oldukça mantıklı bir iş yaparak içten yanmalı motorlardan tamamen uzaklaşıyor. Bugün paylaşılan görseller ile tamamen elektrikli olacak aracın çalışma prensibi basit olarak anlatıldı. Menzil, akü ve aktarım organları gibi detaylara tam olarak hakim değiliz ancak Bakan Varank aracın 500 kilometreye kadar bir menzile sahip olacağını söylemişti. Gelecekte Avrupa Birliği uyum yasaları çerçevesinde elektrikli araçlara uygulanabilecek vergi indirimleri yerli otomobile bir fiyat avantajı bile getirebilir.

2) Akıllı Bir Asistan

Günümüzde teknolojik cihazların gelişmesi ile birlikte onları kontrol etmek de git gide kolaylaştı. Öyle ki çoğu elektronik cihazımız hatta evlerimiz tek bir sistem ile kontrol edilebiliyor. Böylece birden fazla arayüze ihtiyacınız kalmıyor, bu da size zaman tasarrufu sağlıyor. Çağa ayak uydurma yolunda otomobiller de bu tip teknolojik gelişmelerden nasibini almış durumda. Yerli otomobil hakkında yapılan açıklamalar, modelin “otomobilden fazlası” olacağını yönündeydi. Aracın özel bir asistan görevinde olacağını söylenmişti. Yerli otomobil, internete bağlı olan tüm cihazlarla bağlantıya geçerek onları kontrol edebilecek.  Buzdolabı, ocak, alarm sistemleri, ısıtıcı gibi elektronik cihazlar ayrı uygulamalara gerek olmadan otomobil üzerinden kontrol edilebilecek.

3) Tasarım

Aracın tasarımı konusunda bu güne kadar birçok spekülasyon ortaya çıktı. Yerli otomobil olduğu iddia edilen birden fazla tasarım kendini gösterse de bunların hiç biri yetkililer tarafından onaylanmadı. Yapılan tasarımın oldukça modern olacağı bununla beraber yerli otomobil olma özelliğini de koruyacağı söyleniyor. Yani tasarım dilinde Türk kültüründen de esintiler bulunması yüksek bir ihtimal. Son paylaşılan fotoğraflarda araca ait far yapısı ve kokpit tasarımı görmek mümkün. Tüm bunlar tasarım olarak günümüzdeki araçlarla bile kıyaslandığında fütüristik duruyor. Ancak biraz önce bahsettiğimiz Türk esintileri ön panjurda bulunan “lale” detayı ile kendini belli ediyor. Modelin tanıtımının yapıldığında bizlere özgü başka detaylar olabileceğini de bekliyoruz. İtalya’dan ülkemize getirildiği de söylenen araçta, İtalyan tasarım dili görmenin bizleri şaşırtmayacağını da ekleyelim.

4) Kadrosu yeterli mi ?

TOGG CEO’su Gürcan Karakaş’a projenin kadrosunun böyle bir aracı üretmeye yeterli olup olmadığı bir çok kez soruldu. Karakaş, “Dünya çapında yetkinliği olan bir ekiple çalışılıyoruz. Her geçen gün biraz daha büyüyen ekibimiz deneyimleri 13-15 yıldan az olmayan, küresel çalışmalar yürütmüş, çok deneyimli mühendislerden oluşuyor. Başından beri alanında en iyi kişisel deneyime sahip çalışma arkadaşlarını bünyemize katıyoruz. Çünkü güçlü bir şirketin ancak güçlü bir ekiple mümkün olduğunu biliyoruz.” demişti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

25 Haziran 2018 tarihinde kurulan Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin faliyetlerini Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Zorlu Grubu ortaklığında geniş bir ekip ile çalışmalarını sürdürüyor. Grubun kadrosunda Hakan Özenen, Sergio Rocha, Gürcan Karakaş gibi oldukça yetkin isimler mevcut. Ülkemizden böyle bir araç çıkmaması için bizlerce bir sebep yok.

5) Yeterince talep görecek mi?

Yerli otomobil konusunda akıllara gelen bir diğer soru işareti ise modele talep olup olmayacağı hakkında. Kimi düşünce sahipleri modelin temellerinin oldukça yakın zamana dayandığından tüketicinin güvenini kazanmanın zor olacağını söylüyor. Kimi yandan ise bir diğer düşünce yapısı, yerli otomobilin çıkışının ardından halkın modeli benimseyip satın alacağını savunuyor. Bunu henüz tam olarak bilmek mümkün değil ancak bazı sözlü kanallar desteklerini şimdiden gösterdi bile. Örneğin İstanbul Taksiciler Odası Başkanı, Eyüp Aksu, yaptığı yazılı açıklamada yerli otomobile 17 bin araç ile talip olduklarını açıkladı. Yerli otomobili görmelerine gerek bile olmadığı söyleyen Aksu, amaçlarının destek olduğunu söyledi. Ülke sınırları içinde bulunan kurum ve kuruluşlardan da destek mesajları geliyor. Türk mühendislerinin beklediklerini karşılığı almasını umarız.

İlginizi çekebilir

Yeni Cadillac Escalade 38 inçlik ekranla geliyor

Paylaş