Uzun süren bilmecesinde artık son virajlarda olduğumuz yerli otomobil modeli için, beklenti belirleyici iki modeli bir araya getiriyoruz.
Perşembe günü düzenlenecek etkinlik gününe kadar her gün bir para ipucu üzerinden karşımıza çıkmaya devam edecek yerli otomobil için artık heyecan dorukta. Tamamen elektrikli altyapı üzerine geliştirilen araç için şu sıralar ise daha çok tasarım dinamikler ön planda tutuluyor. Pininfarina K350 konseptiyle benzerlik göstereceğine dair önemli detayların varlığı ışığında devam eden süreç nihai sonuca ulaşana kadar biz de dünyadaki birkaç selef niteliğindeki örneği tekrar sizlere hatırlamak istiyoruz. Bizde olduğu kendi oluşumları için birer ilk niteliği taşıyan Byton SUV ve Human Horizons HiPhi1, tasarım çizgileri kadar içerisinde bulunacakları sınıflarıyla da yerli otomobil ile paralellik gösteriyor. Özellikle bugün paylaşılan ön bölümle ilgili ışıklandırma ipucuyla birlikte bu iki modelin kıyas anlamında daha da değerlendirilebilir olduğunu söylemek mümkün.
Değerlendirmesini yapacağımız ilk model olna Byton SUV dış tasarımının yanında kokpit dinamikleriyle de yerli otomobile daha yakın bir izlenim uyandırıyor. Türkiye’nin otomobil projesiyle ilgili kamuoyunda var olan bilgilere baktığımızda, özellikle kokpit bölümünün devasa bir dijital ekran panelle domine edildiğini görüyoruz. Byton modelinin kokpitine baktığımızda da ön bölümün baştan sona yekpare bir ekranla donatıldığını görüyoruz. Buradaki konumlandırmanın büyük orandaki bir benzerini yerli otomobilde görme ihtimalimiz şimdilik yüksek ihtimaller arasında. Kullanıcılara iki farklı versiyon üzerinden sunulacak olan model, giriş seviyesindeki versiyonunda 270 beygir güç ve 400 kilometre menzil verilerini sunabilecek niteliklerde. İki elektrik motoru ve dört tekerlekten çekişli altyapı kombinasyonuyla gelecek olan ikinci versiyonda ise limitler 470 beygir güç ve yaklaşık 500 kilometre menzil gibi seviyelere yükselecek.
Byton gibi yine Çin merkezli olan Human Horizons HiPhi1 kapıları kapalı olarak dışarıdan ilk bakıldığında daha önceki örneklerle benzerlik gösteriyor. Lakin araç için tasarlanan kapı açılış mimarisi onu diğer tüm rakiplerinden daha akılda kalıcı bir konuma getirmiş durumda. Her iki taraftan karşılıklı olmasının yanında kelebek tipi olarak yukarı doğru açılabilen bölümleri de bulunan HiPhi1, 6 kişilik yolcu kapasitesiyle öne çıkıyor. Aracın yine dijital ekranlarla domine edilen ön konsolu ise, Byton’un aksine tek parça bir panelden oluşmuyor. Daha çok yeni nesil Range Rover ve Jaguar modellerini akıllara getiren bu tasarım dili, yine yerli otomobil içinde göreceğimiz çizgilerden olabilir.
Pininfarina imzalı Vietnam’ın ilk otomobili VinFast