Biliyorsunuz yerli otomobil modeli için çalışmalar aktif olarak sürüyor. Bu sefer model için testlerden yeni bir fotoğraf geldi. İşte detaylar;
Resmi Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Twitter hesabından paylaşılan yukarıda gördüğünüz fotoğraf için şunlar söyledi:
“Prototip test süreçlerimiz planlarımız doğrultusunda ilerliyor. Bugün aerodinamik ve aeroakustik testlerimiz gerçekleştirildi.”
Fotoğrafta beyaz rengiyle karşımıza çıkan yerli otomobil için fabrika çalışmaları da aktif olarak sürüyor. Gemlik merkezli bu fabrikada 2022’nin sonunda seri üretime alınacak araç, 2023 yılında da satışa çıkarılacak.
Tamamen elektrikli otomobil söylendiği kadarıyla sınıfındaki rakipleriyle mücadele edecek bir fiyata sahip olacak anca henüz net bir rakam verilmiş değil.
Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, geçtiğimiz günlerde araç hakkında ilk olarak “Önümüzdeki senenin ortasına kadar da ekipmanların tamamlandıktan sonra istasyon, bant bazında aracımızın üretime hazırlanması kalıyor. Gelecek senenin sonunda seri üretime başlarız” dedi.
2022’nin sonunda üretime girecek, 2023’te de satışa sunulacak gibi görünen otomobil için Mehmet Gürcan Karakaş başka açıklamalar da yaptı. TOGG CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, Bursa Uludağ Üniversitesi 2021- 2022 Akademik Yılı açılış töreni kapsamında öğrencilere ve öğretim üyelerine yönelik şunları söyledi:
“Bu dijital dünyada siber güvenlik uzmanlığı şu anda kıt. Konuda uzman bulmak zor, ciddi bir boşluk var. Buraya odaklanmanızı tavsiye ederim. Eğer nesnelerin internetine, bulut bilişimine, siber güvenliğe hakimseniz geriye bir tane konu kalıyor; o da enerji. Temiz enerji çözümü.
Entegre batarya üretim sisteminde elektrik ve elektronikle birleştiği her noktada dünyada ciddi potansiyeller var. Şöyle bir örnek vereyim. Avrupa’da 3 sene önce lityum batarya kapasitesi 50 megawatt (MW) saatin altındaydı. Şimdi 600’ün üzerinde ve bine doğru gidiyor.”
Açıklamalarında otomotiv sektöründe sürmeye devam eden global çip krizine de değinen Karakaş, bu konuda ise şu ifadeleri kullandı:
“Eğer kapasite açıkları yeterince hızlı kapatılmazsa yakın zamanda hücre krizi de çıkar. Çünkü elektrikli araçlara o kadar hızlı dönüşüm oluyor ki bunun altını doldurmak şu an zor gözüküyor. Biz o nedenle doğru zamanda doğru bir yatırım yaptığımızı düşünüyoruz.
Biz pandemi sürecinde her türlü matematiksel modelleme, simülasyon ve uzaktan çalışma yöntemlerini sonuna kadar kullanarak aracımızı teknik tasarımlarına, ortak paydaşlarımızla beraber, geliştirdik. Numune ve portatif çalışmalar da devam ediyor.
Hatta önceki günlerde çarpışma testleri dahil çalışmalar sürüyor ve bu sürecin şubat sonuna kadar devam etmesini bekliyoruz. Her testten sonra aldığımız raporlar sonunda aracımızı gerekirse optimize edeceğiz. Şu ana kadar buna ihtiyacımız olmadı. O anlamda da oldukça keyifliyiz.”