Yerli otomobil ile ilişkilendirilen Pininfarina K350 hakkında bilinmesi gerekenler
Yerli otomobil sonunda tanıtıldı. Görücüye çıkan ilk iki model ve özellikleri için buraya tıklayın.
Yerli otomobil için geri sayım devam ederken, Pininfarina K350 üzerinden gündeme gelen tasarım iddialar yine ortalığı karıştırdı.
Bu hafta içerisinde gerçekleştirilecek olan etkinlik üzerinden karşımıza çıkmasını beklediğimiz yerli otomobil için artık son virajlardayız. Macerası SAAB 9-3 haklarının alınmasına kadar uzanan ve haliyle büyük bir beklenti yaratan araç artık tam elektrikli bir mimari üzerinden son kullanıcıya ulaşacak. Birden fazla önemli ismi ortak noktada buluşturan Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu merkezinde geliştirilen yerli otomobil projesi ile birlikte son birkaç haftadır Pininfarina adını da çok fazla duyar olduk. Geçmişine bakıldığında Ferrari başta olmak üzere birçok ikonik marka için geliştirdiği tasarımlarla zihinlerimizde yer edinen İtalya merkezli bu önemli markanın yerli otomobil projesinin tasarımında başrolü üstleneceğini öğrendik. İstanbul’un yeni havalimanı için gerçekleştirdiği çalışmalarıyla da anımsayabileceğimiz şirketin, bugün de Türkiye gündeminin merkezinde karşımıza çıkıyor. Bunun temel sebebiyse yerli otomobil tasarımının Pininfarina K350 üzerinden ciddi şekilde ilişkilendirilmiş olması.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Pininfarina K350 teknik özellikleri yerli otomobil için ışık tutabilir mi?
Aslında K350 modelinin geçmişine baktığımızda çok da yeni bir proje olmadığını rahatlıkla görebiliriz. Nisan 2018‘de tanıtımı gerçekleştirilen konsept proje, Pininfarina’nın bu sınıfa olan bakış açısıyla ilgili önemli ipuçlarını taşımasıyla akıllarımızda yer edinmişti. Konseptle ilgili o dönem paylaşılan detaylara baktığımızda altyapı olarak iki adet elektrik motoruna sahip olduğunu görüyoruz. Kullanılan bu elektrik motorlarının kombinasyonuyla ise ortaya 403 beygir gibi bir güç çıkıyor. 0’dan 100’e hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlayabilecek niteliklerde olduğu bilinen aracın maksimumda erişebileceği hız ise 250 km/s olarak teknik tablodaki yerini koruyor. Menzil kısmı ise hala netlik kazanmayan dinamikler arasında.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tüm bu özelliklerin yanında aslında Pininfarina ile ilgili atlanılmaması gereken çok önemli bir detay daha var. Uzun yıllar boyunca tasarım odaklı yoluna devam eden bu ikonik şirket 17 Nisan 2018‘de yepyeni bir meydan okuma yaparak yoluna elektrikli araç markası olarak da devam edeceğini açıklamıştı. Bunun hemen 1 hafta sonrasında, 25 Nisan 2018’de ise tam 1.000 kilometreye kadar menzil kat edebilen elektrikli sedan konsepti H500‘ün tanıtımını gerçekleştirdiler.
Tüm parçaları bir araya getirip resmin bütününe baktığımızda aslında işin tasarımın ötesinde bir niteliğe dönüşme ihtimali de masada karşımıza çıkıyor. Hindistan merkezli Mahindra grubu altında yoluna devam edecek olan Automobili Pininfarina oluşumunun başında ise Audi ve Volkswagen gibi önemli markalarda görev yapmış ve 25 yıllık otomobil endüstri tecrübesi bulunan Michael Perschke karşımıza çıkıyor. Önümüzdeki yıl ilk modeliyle karşımıza çıkmasını beklediğimiz yeni oluşumun tek seferde 482 kilometre menzil kat edebilecek bir elektrikli otomobil planı güncelliğini korurken, bu değer yerli otomobil ile ilgili beklentilere ve tasarımının arkasında nasıl bir ekibin olduğuna ışık tutabilir. Gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.
İlginizi çekebilir
Lotus’un ilk elektrikli otomobili Evija test görüntüleriyle karşımızda