reklamı kapat

POPÜLER

Yerli otomobil TOGG

Yerli otomobil modelinin Türkiye’deki en ucuz rakibi 650 bin TL oldu

Yerli otomobil modelinin fiyatıyla yarışacağı elektrikli SUV modelleri Türkiye’de 650 bin TL’yi geçti. Bazı rakipler ise 1 milyon TL’nin üstünde.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, hatırlarsınız geçtiğimiz aylarda TEKNOFEST’te yer alan yerli otomobil TOGG standında açıklamalarda bulunmuştu. Burada aracın 2022 yılının sonunda seri üretim bandından indiğinde tüm Türkiye’nin gurur duyacağını kaydeden Varank, çok merak edilen fiyat konusunda ise şunları söylemişti

Aracın fiyatı şu andan belli değil. Şunun sözünü veriyor arkadaşlar. Araç kendi sınıfında Türkiye’deki araçlarla yarışacak bir fiyattan piyasaya çıkacak.

Türkiye’de şu an lüks iç yaşama alanına ve donanımlara sahip yerli otomobil gibi tamamen elektrikli SUV sınıfında yer alan birkaç farklı araç yer alıyor. Peki bu araçlar 14 Aralık 2021 tarihi itibarıyla kaça satılıyor? Rakamlar tam olarak şöyle:

-BMW iX3: 1.642.600 TL
-BMW iX:  2.448.000 TL
-Mercedes-Benz EQC: 1.704.000 TL
-Mercedes-Benz EQA: 1.332.000 TL
-Jaguar I-Pace: 1.873.062 TL
-MG ZS EV: 650.000 TL (TOGG şu an bu araçtan çok daha lüks görünüyor. Yani fiyat konusunda diğer seçenekleri örnek almak yanlış olmayabilir.)

Yerli otomobil için vergi konusunda halen bir avantaj olup olmayacağı bilinmiyor. Ancak uzmanlar uluslararası anlaşmalar nedeniyle bunun pek mümkün olmadığını belirtiyor. Yani TOGG’dan da diğer araçlar ile eşit oranda vergi alınabilir.

Yerli otomobil fiyatına dolar / euro kuru üzerinden direkt etki edecek dışa bağımlılık durumu ne seviyede?

Geçtiğimiz yıl bu konuda bir röportaj veren TOGG CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, merak edilen bu sorunun cevabını vermişti. CEO, “Marka yaratmadan tasarıma kadar dünyanın en iyileri ile çalıştık. Doğuştan elektrikli yapabilen çok fazla şirket yok. O teknolojiyi edinmiş partnerlerle bu süreçte beraber çalışarak geliştirme yapıyoruz.

Aracın elektrikli motoru için Bosch ile görüşüyoruz. Aracın bataryası için Çin ağırlıklı 6 firma ile gizlilik sözleşmesi imzaladık. Bunlardan biri ile anlaşacağız. Araç entegrasyonu konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG’ı seçtik.

Myra, İngiltere’nin kabul gördüğü, özellikle mekanik akşamlarda şasi sistemleri konusunda partnerlerimizden birisi. Tasarım için İtalyanlarla (Pininfarina) anlaştık. Dünya çapında bu işi en iyi kim yapar diye bakıyoruz. Nisan mayıs gibi tedarikçi seçimlerimizi tamamlamış olacağız. Teknolojiyi ülkemize getirip bunu Türkiye’den kiminle yapabiliriz ona bakıyoruz.” demişti.

İlk yerli otomobil için en çok sorulan sorulardan birisi fabrika ile alakalı

Yerli otomobilin fabrikası (Canlı yayın aşağıda) uzun süredir Gemlik merkezli olarak inşa ediliyor. TOGG CEO’su bu konuda da bazı bilgiler verdi. Karakaş “Fabrikadan daha fazlasını kuruyoruz. Avrupa’nın en temiz tesisini yapıyoruz.” dedi. CEO fabrika ile ilgili çevresel şu verileri de paylaştı:

“5 gram/metrekareden daha az uçucu organik bileşen salımı söz konusu olacak. Bu miktar, Türkiye’deki yasal sınırın 9’da 1’ine denk geliyor. Avrupa’daki yasal sınırın 7’de 1’ine denk geliyor. Yani biz zaten “sıfır emisyon” ile başlıyoruz.”

Fabrikanın yakınlarındaki bir uçak pistinin otomobil test pistine dönüştürüldüğü de gelen bilgiler arasında yer aldı.

 

Aracın ilk lansmanda yayınlanan resmi tanıtım videosu:

İLGİLİ HABERLER