Beraberinde önemli nitelikler getiren 2020 Hyundai Sonata Hybrid, taşıdığı iktisadi tüketim felsefesini rahatlıkla yansıtacak niteliklerde.
Yeni jenerasyonuyla birlikte ailenin en devrimsel değişimlerini elde eden Sonata ile ilk tanışmamızın üzerinden yaklaşık 4 ay geçti. Gerçekleştirilen etkinlike birlikte merak edilen tüm nitelikli detayları paylaşılan yeni modelle ilgili en önemli beklenti ise hibrit versiyon üzerine oldu. O dönem bu kozunu oyuna sürmeyi tercih etmeyen Koreli üretici bekleyişi nihayet sonlandırıyor. Beraberinde tavana entegre edilmiş güneş panellerini getiren 2020 Hyundai Sonata Hybrid, markanın halihazırda başarılı olan hibrit sistemine önemli bir nitelik katacak gibi görünüyor. Standart versiyonlara oranla tasarım konusunda da farklara sahip olan otomobilde ASC adı verilen yeni bir teknolojiyi de kullanıma hazır şekilde yollarda göreceğiz.
Otomobilin teknik detaylarından önce, tasarım noktalarında yarattığı farklara kısaca bakmakta fayda var. Hyundai tasarımcıları aracın ızgara ve jant gibi temel karakterini oluşturan parçalarında değişimlere odaklanmayı tercih ediyor. Aerodinamik açıdan iyileşmeleri beraberinde getiren bu bölümlerin en temel destekleyicisi ise tavandaki güneş panelleri olacak. Markaya göre paneller üzerinden yapılacak günde 6 saatlik enerji depolama yapılmasıyla yılda 1.300 kilometre bedava yol kat etmek mümkün. ASC adı verilen sisteme de yeri gelmişken açıklık getirmekte fayda var. Açılımını Aktif Vites Kontrolü olarak nitelendirebileceğimi bu yapı, yeni ünite desteğiyle geçişlerde yüzde 30 oranında iyileştirmeleri beraberinde getirme iddiasında.
2020 Hyundai Sonata