“Yılın otomobili”: Jaguar I-PACE incelemesi

05 Nisan 2019 21:00

Markanın ilk tamamen elektrikli modeli Jaguar I-PACE, kabin özellikleri, sportif tasarımı, tek şarjla sunduğu menzil ve yüksek performansıyla türünün en iyi örnekleri arasında yer alıyor. Jaguar I-PACE aynı zamanda, 23 ülkeden 60 otomobil gazetecisinin değerlendirmesi sonucunda Avrupa’da Yılın Otomobili (Car of The Year) seçilerek iddiasını daha da güçlendirdi.

Elektrikli otomobiller her geçen yıl biraz daha yaygınlaşıyor. Önümüzdeki yıllarda yolların iyiden iyiye elektriklendiğine tanık olacağız. Türkiye’de ise şu an belli başlı markaların sunduğu sınırlı sayıda tamamen elektrikli model bulunuyor. Şu an için daha çok şehir içi kullanımına uygun boyutlara sahip olan elektrikli otomobillerle karşılaşıyoruz. Jaguar’ın ilk elektrikli modeli olan I-PACE ise hem sunduğu konfor hem de menziliyle şehir sınırlarında kalmaktan fazlasını yapabilen bir otomobil. Aslında Türkiye yollarında görebildiğimiz Tesla’lar da Jaguar I-PACE ile benzer bir noktada. Ancak Borusan Otomotiv tarafından ithal edilen I-PACE’in arkasındaki servis desteğinin Tesla’da bulunmadığı da bir gerçek.

Jaguar I-PACE’in konsept versiyonu 2016 yılında tanıtılmış ve bu otomobil hem teknolojisi hem de tasarımıyla büyük bir ilgiyle karşılanmıştı. Her ne kadar pek çok marka konsept tasarımlarını seri üretime taşırken ciddi değişiklikler yapsa da, Jaguar bundan çok daha farklı bir yol izledi ve konseptten seri üretime geçiş sürecinde sadece bazı küçük detayları değiştirmeyi tercih etti. Bu yüzden de Jaguar I-PACE tasarım açısından çok çekici bir elektrikli araç olarak yollara çıktı. Jaguar’ın ilk elektriklisinin sürücü koltuğuna oturuyor ve markanın bu şık elektriklisinin göründüğü kadar başarılı olup olmadığına bakıyoruz.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8

Paylaş