Sipariş alımları başlayan Jeep Avenger, Avrupa’da Yılın Otomobili ödülünü eve götürerek dikkatleri üzerine çekecek.
FCA ve PSA gruplarının birleşmesinden doğan çatı niteliğindeki Stellantis oluşumuyla, ekosistem içerisindeki tüm markaların kaderleri adeta yeniden yazıldı. Lancia gibi uzun süredir uyuyan isimlerin tekrar hayata döndürüldüğü yeni adımlar arasında, markaların kendi içlerinde ilklere sahne olan çalışmalarıyla da tanıştık. Geride bıraktığınız 2022 yılında ilk elektrikli modelini lanse eden Jeep için de böyle bir süreçten bahsetmek mümkün. Ocak ayıyla birlikte sipariş alımları resmi olarak başlayan Jeep Avenger, bugün gerçekleştirilen duyuruyla birlikte dikkatleri ekstra üzerine çekecek. 2023 yılı için Avrupa’da Yılın Otomobili ödülüne layık görülen model, markası için uzun süre sonra önemli bir başarıya da imza atmış oldu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Jeep Avenger iki farklı motor tipiyle geliyor
Jeep cephesinde Alfa Romeo Tonale’de olduğu gibi büyük satış adetleri yakalama parolasıyla aileye eklenen Avenger, elektrikli dışında benzinli olarak tercih edilebilir olmasıyla da geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ediyor. Benzinli tarafında PSA’nın ödüllü 1,2 litrelik PureTech motoruna sahip olacak Avenger, bu sayede fiyat olarak da daha erişilebilir niteliklere sahip olacak. Aracın elektrikli versiyonu için vadedilen teknik nitelikler de hiç fena sayılmaz.
Standart olarak 54 kWh kapasiteli bir bataryanın konumlandırılacağı elektrikli modelde karma olarak 400 kilometrelik menzil değerini karşımıza çıkıyor. Şehir içi kullanımında ise 550 kilometreye kadar menzil kat edebileceği bilgisinin verilmesi de dikkat çekiyor. Avenger, hızlı şarj desteğiyle de güncel standartlara kolaylıkla uyum sağlıyor. 100 kW’a kadar desteğin sunuluğu 54 kWh’lık batarya, böyle bir kaynak üzerinden 24 dakikada yüzde 20’den yüzde 80 seviyesine getirilebilecek. Araç aynı zamanda bu kaynak üzerinden üç dakikalık dolumla 30 kilometre yol kat edebiliyor. Avenger altyapı olarak tek elektrik motorunun konumlandırıldığı bir model olarak karşımıza çıkıyor. 156 PS güç ve 260 Nm tork üreten bu motorla birlikte ailede şimdilik 4×4 seçenek görünmüyor.
Rakamlar dışında kokpit de şüphesiz aracın tercihinde temel taşlardan olacak. İlk kez bugün gördüğümüz iç yaşam alanında bizleri 10,25 inçlik multimedya ekran ve 10,25 inçlik dijital sürücü panelli bir yapı karşılıyor. Oldukça yalın tasarlanan konsolda 34 litrelik bir saklama alanı sunulması dikkat çekiyor. Bununla birlikte 380 litrelik bagaj hacmi arka tarafta kullanıcıları bekliyor olacak. Avenger’ın donanımları ise güncel beklentileri karşılama konusunda zorlanmayacak. Otomatik klima, 360 derece görüş, park asistanı, ön-arka park sensörleri, adaptif sürüş destek sistemleri, kör nokta uyarısı, ısıtmalı koltuklar, 18 inçlik jant seti, Full-LED ışıklandırma grubu, ambiyans aydınlatması ve elektrikli bagaj kapağı gibi parçalar listelede yer alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Avenger için paylaşılan 200 milimetrelik yerden yükseklik, 20 derecelik yaklaşma ve 32 derecelik uzaklaşma açıları da, Jeep’in yine arazi sürüşlerinde segmentinde referans olma yetisini öne çıkartıyor. Avenger, Jeep’in Selec-Terrain sürüş modlarını ve yokuş iniş kontrolünü de standart olarak barındıracak. Üretimi Polonya’da gerçekleştirilecek olan Jeep Avenger’ı 2023’ün ilk çeyreğiyle birlikte sokaklarda görmeye başlayacağız.