Dünyanın en büyük video platformu olmayı sürdüren YouTube, arama sonuçlarını acil sağlık aramaları özelinde güncelledi.
Peki bu tam olarak ne anlama geliyor? Kalp krizi veya insan sağlığıyla alakalı diğer kritik seviyedeki acil durumlarda yapılan aramaların sonuçlarında artık öncelikle, YouTube’un ortaklık kurduğu yani doğru olduğunu kesinleştirdiği videolar gösterilecek. Kişilerin acil durumlarda yanlış bilgiler almasını istemeyen ve bu çok mantıklı olan firma, bu süreci yavaş yavaş birçok ülkeye genişletecek. Acil durumlarda elbette ilk olarak sağlık kuruluşlarına haber verilmesini tavsiye eden ancak sağlık ekipleri gelen hastanın hayatta tutulması adına doğru yönlendirmelerde de bulunmak isteyen YouTube, bu altyapı özelinde ilk olarak Mass General Brigham ve Mexican Red Cross ile ortaklık kurmuş durumda. YouTube, dün yapılan resmi açıklamaya göre siber zorbalık ve taciz politikalarını güncelliyor, bu bağlamda artık reşit olmayanların ve diğer suç mağdurlarının ölümlerini ya da maruz kaldıkları fiziksel şiddeti gerçekçi bir şekilde simüle eden içeriklere izin vermeyeceklerini belirtiyor. Yani kötü şeylerin yapay zeka ile yeniden üretilmesini ve yayınlanmasına artık izin vermeyeceklerini belirten şirket, bu konuda bizce oldukça mantıklı bir adım atıyor. Çünkü son dönemde bazı TikTok ve YouTube hesapları çoğu çocuk olan cinayet kurbanlarının, kendi ölümlerini anlattıkları yapay zeka tarafından oluşturulmuş dehşet verici içerikler yayınlamaya başlamıştı. YouTube, bundan önce ise bir reklam gelişmesiyle gündeme gelmişti. Firma tarafından geçtiğimiz ay yapılan resmi açıklama ile öğrendiğimiz kadarıyla artık televizyon uygulamasında daha az ancak eskiye nazaran daha uzun reklamlar gösteriliyor.
Bu sayede açılan videolar reklamlar ile sık sık bölünmeyecek, uzun reklamlar sayesinde gelir konusunda da ciddi bir düşüş olmayacak. Televizyon uygulamasındaki videolarda gerçekten art arda çok sık reklam gösteren ve bu yüzden birçok kişiyi reklamları kaldıran Premium paketini almaya mecbur bırakan firma, atılan bu son adım ile genel olarak sevindiriyor. Bu arada buna ek olarak artık TV uygulamasındaki Shorts videolar arasında da reklam gösterileceği aktarılıyor. Firma elbette bu dikey formatlı kısa videolardan da gelir elde etmek istiyor.
YouTube, geçtiğimiz ay reklam engelleyicileri yasaklama sürecini küresel olarak genişletmişti. Tarayıcılara yüklenen reklam engelleyicileri artık algılayan ve kapatılmasını isteyen firma, kişileri yeni dönemde reklam görmeye ya da ücretli Premium abonesi olmaya yönlendiriyor.
YouTube, küresel olarak hız verdiği reklam engelleyici yasağı ile şimdilik pek bir avantaj elde edemedi. Çünkü atılan adım nedeniyle reklam engelleyici dünyası karışmış durumda. Reklam engelleyici eklentisi üreten bazı firmalardan gelen bilgilere göre, YouTube’un adımı nedeniyle şu an rekor seviyede kullanıcı yükledikleri reklam engelleyici eklentileri tarayıcılarından siliyor.
Bu YouTube için güzel bir haber gibi duruyor ancak durum tam olarak öyle değil. Çünkü şu an rekor sayıda reklam engelleyicinin de yüklendiği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla kişiler YouTube’un engelinden kaçan daha güçlü reklam engelleyicilere yöneliyor, yapılan zamlar sonrasında Premium kullanıcı sayısında da olumsuz etkilerin görüldüğü belirtiliyor.
Peki şirketin kendisi bu süreç hakkında neler diyor? Google’ın bu konuda resmi olarak yaptığı açıklama şöyle: “Gösterdiğimiz reklamlar, sevdiğiniz içerik üreticileri desteklemenize ve dünyanın dört bir yanından milyarlarca kullanıcının akış hizmetini kullanmasına yardımcı olur. Platformdaki reklamlarını engellediğinizde YouTube’un Hizmet Şartları’nı ihlal etmiş olursunuz.
Reklam engelleyici kullanıyorsanız platformda reklamlara izin vermenizi veya Premium’a kaydolmanızı isteriz. Reklam engelleyici kullanmaya devam ederseniz videonuzun oynatılmasını engelleyebiliriz. Deneyiminizin kesintiye uğramaması için servisimizde reklamlara izin verin veya Premium’a kaydolun.”
Şirket algılama sürecinde bazı sorunlar olabileceğini de kabul ediyor ve o konuda şunları söylüyor: “Reklam engelleyiciniz yoksa veya zaten kapalı durumdaysa ancak reklam engelleyiciyi kapatmayla ilgili bir ileti görüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin. Sorunu bildirmek için iletinin sol alt köşesine gidin ve Sorun bildir’i tıklayın.”