Video alanının lideri YouTube, platformu maddi açıdan daha hareketli hale getirmek adına bir plan içerisinde bulunuyor.
YouTube, ortaya çıktığı kadarıyla tam 18 aydır yeni bir özellik geliştiriyor. Bu özelliğin arkasında ise başka servisler için abonelik satmak yer alıyor. Platform için “channel store” adı verilen bir bölüm hazırladığı aktarılan Google, bu bölüm üzerinden kişilerin diğer çevrimiçi içerik servislerine abone olabilmesine imkân tanıyacak. Bu sayede örneğin direkt olarak YouTube üzerinden HBO Max, Netflix ya da Disney+ gibi servislere abone olunabilecek. Bahsettiğimiz bu servisler içeriklerini spesifik olarak resmi YouTube kanalları üzerinden yapıyor. Bu altyapı sayesinde tanıtımını izlediği içeriği beğenen bir YouTube kullanıcısı, içeriğin tamamını izlemek adına direkt olarak YouTube’un içerisinde abone olabilecek. Bu ilk aşamada sadece ABD’ye açık olacak ve yıl sonuna doğru çıkacak süreçte üç taraflı bir kazanım elde edilecek.
Şirket bundan önce başka bir test ile gündeme gelmişti. YouTube, ücretli Premium kullanıcıların test aşamasındaki yeni özellikleri denemesi için bir altyapıya sahip. Firma bu altyapıyı şöyle açıklıyor: “Premium üyeleri, sınırlı bir süre için üzerinde çalıştığımız yeni özellikleri deneyebilir. Premium üyesi olarak videoları reklamsız izleyebilir, indirebilir ve videolar üzerinde daha birçok işlem yapabilirsiniz.”
Bu taraftaki denemelerin son üyesi “Yakınlaştırmak için sıkıştırın” olmuştu. Bu 1 Eylül tarihinde kadar test edilebilen “Yakınlaştırmak ve uzaklaştırmak için video oynatıcıyı iki parmağınızla sıkıştırın” açıklamalı özellik, kişilerin videolara 2X seviyesinde zoom yani yakınlaşma yapmasına imkân tanıyor. Videonun istenilen kısmına zoom desteği veren firma, özelliği şimdilik sadece mobil için düşünüyor.