YouTube hem izleyicileri hem de içerik üreticilerini etkileyecek büyük bir değişikliği duyurdu. Yarattığı kafa karışıklığı da gecikmedi.
Her ne kadar ağırlıklı olarak içerik üreticilerini etkiliyor gibi görünse de YouTube tüm kullanıcıları etkileyecek büyük bir değişikliği duyurdu. Bildiğiniz gibi sosyal ağlarda kullanıcılar hesapların kendilerine ait olduğunu gösteren onaylardan edinebiliyor. Bu onay süreci her platformda farklı işlerken YouTube’da diğerlerine nazaran çok daha basit bir şekilde onay alınabiliyordu. 100 bin aboneyi geçen kullanıcılar YouTube’un onaylı hesaplarından biri olup isminin yanına bir onay tiki edinebiliyordu. Bu da temelde içerik üreticisinin kötü niyetli dolandırıcılardan ayrılmasını sağlıyordu. Şimdi bu tikle gösterim tamamen kaldırılıyor. Bunun yerine onaylı hesapların ismi açık gri bir vurguyla belli ediliyor. İlk etapta izleyici için de hayli karmaşık görünen bu yeni sistemin dolandırıcılar için daha elverişli bir alan sunup sunmayacağı tartışılıyor. Ancak bu “onaylı hesap görünümünün” değişimi buz dağının görünen kısmı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube onaylı hesap şartlarını değiştiriyor
YouTube yayınladığı resmi blog yazısında onaylı hesapların onaylanma kriterinin de değiştiğini duyurdu. Kritere dair detaylar söz konusu yazıda paylaşılmazken artık YouTube’un temkinli şekilde onay dağıtacağı belirtiliyor. Söz konusu onay tikinin kullanıcıyı değil de içeriği “onayladığı” algısını oluşturduğunu belirten video paylaşım devi bu değişimlerle bu durumun önüne geçmeye hazırlanıyor.
Ekim ayından itibaren yeni sisteme geçecek olan video paylaşım sitesi şimdiden pek çok içerik üreticisinin “hesap onayının” kaldırılacağını e-postayla içerik üreticilerine ulaştırmış durumda. İçerik üreticilerinin yeniden onaylı hesap olabilmek için ne yapması gerektiği ise henüz açıklığa kavuşturulmuş değil. Blog postunda “onaya ihtiyaç duyacağı açık olan kanalların” onaylanacağı belirtiliyor. Bu da akıllara şirketleri ve ünlü isimleri getiriyor. “Public figure” de tanımlara eklenmiş. İnternet fenomenlerinin de dahil olduğu bu alanda fenomeni tanımlayacak takipçi sayısının kaç olacağı ise merak konusu…
Yeni sistemle beraber içerik üreticileri platformun “gelir getirecek reklamları kendine çekebilen kanalları” onaylayacağını düşünürken diğer üreticilerin kadrajın dışına itileceğine inanıyor. Elbette şirketler de bu onay sürecini sorunsuz atlatacaktır…