YouTube saldırısının ardından geçen 2 haftanın sonunda CEO Susan Wojcicki, yeni bir blog gönderisi paylaştı. Wojcicki, YouTuber’ların “para kazanamama” sorunlarına da değindi.
İki hafta önce olan olayları kısaca hatırlatmak gerekirse; YouTuber Nasim Najafi Aghdam, YouTube ana merkezine silahlı saldırıda bulunmuş ve 3 kişiyi yaraladıktan sonra intihar etmişti. Saldırının esas nedeni resmi olarak bilinmese de Aghdam’ın bir süredir platformun video kanalını filtrelediği ve artık izlenme alamadığından şikayet ettiği biliniyordu. Kazancının da ciddi oranda düştüğünü blog gönderilerinde dile getiren Aghdam’ın bu sebeple böyle bir saldırıya giriştiği düşünülüyor. Bu filtreleme ve kazanç düşmesi durumu ise platformda uzun süredir pek çok YouTuber’a ciddi anlamda yansımış durumda. Özellikle küçük kanallar sık sık bu durumu dile getiriyor.
Wojcicki, son iki haftanın çok zor geçtiğini belirttiği blog yazısında, çeşitli sorunlara değiniyor. Bildiğiniz gibi platform geçmişte kullanıcılarla yeterince iletişim kurmadığı için eleştiriliyordu. Wojcicki, 2018’den itibaren artık çok daha aktif bir sosyal medya ekipleri olduğunu kaydediyor. Kullanıcıların başarılarını desteklemenin onlar için önemli olduğunu da belirten CEO, videoların para kazanımıyla ilgili şubat ayında yapılan değişikliklerin bazı YouTuber’lar için çok zorlayıcı olduğunu da kabul ediyor. Ancak bu değişikliklerin reklam verenlerin güvenini tazelediğini de not düşüyor. Yeni başlayanları devam etmek için cesaretlendiren yazı, başvuru sürecini kısaltmak için de adım atıldığını müjdeliyor.
Bir diğer sorun olan para kazanımını belirleyen simgenin sürekli yeşil ve sarı arasında değişmesi. Bildiğiniz gibi bu simge, video para kazanımı sağlıyorsa yeşil, sağlamıyorsa sarı oluyor. Ancak pek çok kullanıcı videolarında herhangi bir ihlal olmadığı halde sarı simge ile karşılaşabiliyor. Daha sonra itiraz edilirse bu simge yeşile dönerek videonun para kazanımı açılıyor. Wojcicki şubat ayındaki güncelleme ile bu değişimi azalttıklarını iddia ediyor. Bir de pilot program duyurusu yapıyor. Bu aydan itibaren başlayacak olan programda test sürecine dahil olan video üreticilerine videolarının içeriğine dair çok detaylı sorular sorulacak. Böylelikle hem YouTube algoritması hem de insan çalışanların incelemeleriyle karşılaştırılacak olan bu cevaplarla videonun para kazanımına uygun olup olmadığının daha kolay belirleneceği düşünülüyor.
Ayrıca reklamların dışında da sponsorluklarla ilişkin yeni bir test sürecine girdiklerini belirten Wojcicki, kısıtlı üreticiyle sponsorlu işler denediklerini de kaydediyor. Blog yazısının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.