Video konusunda liderliği elinde tutmayı sürdüren YouTube, faydalı ekran kilidi özelliğini test etmeye başladı.
YouTube tarafından test edilmeye başlanan Ekran Kilidi özelliği, şimdilik sadece “Premium” abonelere açık durumda. Bu özelliğin merkezinde ekrana izleme sırasında yapılabilen istenmeyen dokunmaları engelleme yer alıyor. Firma süreci kendisi şöyle açıklıyor: “Ekran Kilidi, izleme sırasında dokunmatik girişi devre dışı bırakarak videonun yanlışlıkla dokunma nedeniyle duraklatılmasını, atlamasını veya kesintiye uğramasını önler.” Özelliğin kullanımı için verilen bilgi ise şöyle: “Tam ekran modunda video izlerken, ekranın sol üst köşesindeki dişli simgesine dokunun ve Ekran Kilidi’ni seçin.” 30 Temmuz tarihine kadar katılım sağlanabilen Premium özel Ekran Kilidi altyapısı, şu an Android ve iOS‘te kullanılabiliyor. 30 Temmuz sonrasında ya da bir süre sonra özelliğin test dışında kullanıma sunulması bekleniyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube bundan önce reklam konusunda gündeme gelmişti. Kaçıranlar için videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan firma, geçtiğimiz haftalarda resmi olarak doğrulandığı kadarıyla reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test ediyor. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri kısa süre önce genişlettiği ortaya çıkan firma, yeni altyapıda reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin verecek ve daha sonra video oynatıcıyı tamamen kapatacak.
Bu kapatma firmanın yeni açıklamasına göre geçici olacak ve sadece yapılan “reklam engelleyici kapat uyarılarına” art arda kulak asmayan kullanıcıların karşısına çıkarılacak. Yani bu engelleme platformda zaman zaman kısa süreler boyunca reklam izleyenleri ve bu sırada reklam engelleyiciyi aktif edenleri etkilemeyecek gibi görünüyor. YouTube, yaptığı açıklama kapsamında reklam engelleyici tespiti sonrasında yapılacak video oynatmayı devre dışı bırakma sürecini “çok ciddiye aldığını” da söylüyor. Firma ayrıca, “Kullanıcılar bir reklam engelleyici kullandıklarının yanlışlıkla işaretlendiğini düşündükleri durumlarda, bilgi penceresindeki bağlantıya tıklayarak bu konuda bize geri bildirimi paylaşabilirler.” diyor.
YouTube gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri