YouTube hilesi sayesinde Billboard listesinin zirvesine oturan Post Malone başarısı yeni tartışmaları tetikledi. Yaşananların ardından video platformu ile müzik sektörü arasında soğuk savaş başladı.
Adı sanı duyulmamış şarkının sahibi Post Malone’un yaptığı hileyi ve bu sayede nasıl bir anda zirveye oturduğunu sizlerle paylaşmıştık. Bu gelişme platformu kandırmanın ne kadar kolay olduğunu gözler önüne serdi. Müzik endüstrisi ise yaşananların ardından yeni önemler almaya karar verdi.
Durumu özetleyebilmek için YouTube’un müzik sektöründeki önemini dile getirmek gerekiyor. Bildiğiniz gibi sadece müzik hizmeti vermeye odaklanan pek çok platform var. Spotify’ın 140 milyon aktif kullanıcısı bulunurken Apple Music onu 30 milyon kullanıcıyla takip ediyor. Fakat hiçbiri YouTube’un yanına yaklaşmayı başaramıyor. Durum böyle olunca da ünlü video platformunun sektördeki eskisi oldukça büyük oluyor. Müzik sektöründe önemli bir otorite olan Billboard ise en çok dinlenenler listesinde yer verdiği isimleri farklı değişkenleri baz alarak seçiyor. Bunun için sadece televizyon ve radyodaki popülerlik göz önünde bulundurulmuyor. Video paylaşım platformları gibi dijital ortamlardaki varlık da ele alınıyor. Dolayısıyla hiçbir yerde duymadığınız bir şarkıcı sadece internette izlenerek listenin zirvesine oturabiliyor. Bu da müzik sektörü açısından büyük bir açık çünkü listede yer alabilmek bile sanatçılar için büyük bir başarı olmalı.
Prestij kaybı yaşamak istemeyen Billboard yaşananların açığa çıkmasıyla hemen harekete geçti. Yapılan açıklamada platformun yöntem değiştirmeye hazırlandığı ifade edildi. 2018’den itibaren yürürlükte olacak değişiklikle birlikte şarkıların YouTube üzerindeki dinlenme oranı daha az bir etkiye sahip olacak. Bu da video platformu üzerinden ücretsiz bir şekilde dinlenebilen içeriklerin sektördeki değerini düşürüyor. YouTube’un yaşananlardan sonra nasıl bir tutum sergileyeceği ise merak konusu.