reklamı kapat

POPÜLER

YouTube

YouTube, “Hype” gibi yeni geliştirdiği önemli özellikleri duyurdu

Dünyanın en büyük video platformu olmayı sürdüren YouTube, bugün yeni geliştirdiği önemli özellikleri duyurdu.

YouTube tarafından yeni tanıtılan özelliklerden ilki “Topluluklar” özelliği oldu. Topluluklar özelliğiyle içerik üreticiler ile izleyicileri bir araya getiren yeni bir sosyal ağ oluşturmayı hedefleyen şirket, bu altyapı sayesinde platformda geçirilen zamanı ve etkileşimi artırmak istiyor. Bir içerik üretici kendi topluluğunu açtığında, katılan herkes toplulukta gönderi paylaşabilecek ve kullanıcılar birbirlerine yanıt verebilecek. YouTube’da oluşturulan kitlelerin Discord gibi platformlarda değil YouTube’da kalmasını isteyen şirket, bugün “Hype” isimli bir özellik de duyurdu. Küçük kanalların ve içerik üreticilerin öne çıkarılmasına yardımcı olmak adına hazırlanan özellik sayesinde izleyiciler, hoşlarına giden videoları aşağıda görebileceğiniz Hype butonuna basarak öne çıkarabilecek. Hype butonuna en çok basılan videoları bir liderlik tablosunda gösterecek olan YouTube, Hype butonunu sadece videolar yayınlandıktan sonraki ilk yedi gün için aktif edecek. Sadece yarım milyondan az abonesi olan bir kanal tarafından yapılan paylaşımlara özel kılınacak altyapı, önümüzdeki dönemde herkese açılacak.

Bu arada platform bugün üretken yapay zeka odaklı duyurular da yaptı. YouTube yakında içerik üreticilere, üretken yapay zeka üzerinden video fikirleri sunabilecek ve video kapağı oluşturma konusunda yardımcı olacak. Buna ek olarak, YouTube Shorts editörüne entegre Google’ın “Veo” isimli yazılanlardan videolarda üreten yapay zeka sistemiyle videolar hazırlanabilecek. Bu özellik geniş çaplı kullanıma önümüzdeki yıl içinde girecek. YouTube için yakın zaman önce başka adımlar da atıldı. Şirket eğer görmediyseniz büyük önem verdiği Shorts formatı için geçtiğimiz aylarda birçok yeni özellik duyurdu. O yeniliklerden ilki uzun videolardan kısa videolar çıkarmayı kolaylaştırıyordu.

İlk aşamada Android uygulamasında sunulan bu yeni özellik, video düzenleme sürecinde ana objeyi otomatik olarak kadrajın yani dikey videonun merkezinde tutuyor. Buna ek olarak içerik üreticilerin Shorts videolarına otomatik oluşturulacak yapay zeka temelli metin seslendirmeleri ekleyebileceği de duyurulmuştu. O zaman ayrıca başka kişilerin paylaşım yapabilmesi için “Sen de ekle” isimli bir çıkartma hazırlayan YouTube, geçtiğimiz hafta bu yeni çıkartmayı genel olarak kullanıma sundu.

Instagram’daki gibi çalışan özellik, temelde kullanıcıların içerik üreticinin videosuna kendi yorumlarını eklemesine imkan tanıyor. Bu yeni Shorts özelliği sayesinde, örneğin kedinizin videosunu paylaşabilir ve üzerine ‘Sen de ekle’ çıkartmasını ekleyerek başkalarının da kendi kedilerinin videolarını paylaşmasını teşvik edebilirsiniz. Bu sayede eğlenceli bir paylaşım zinciri oluşturabilirsiniz.

YouTube haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu