Alanın lideri olmayan devam eden YouTube için şu an yeni bir web arayüzü test ediliyor. Yeni tasarım genel olarak iyi geri dönüşler almıyor.
YouTube için aktif olarak test edilen yeni web arayüzünde, video başlığı, video açıklaması ve yorumlar gibi kilit içerikler videoların altından sağ tarafına taşınıyor, videoların altında ise direkt olarak tavsiye videolar karşımıza çıkıyor. Bazı kullanıcılara açılan ve yukarıda da dediğimiz gibi aşırı iyi geri dönüşler almayan yeni arayüz, videolar tam ekran yapıldığı zaman tüm içeriği alt tarafta bir araya getiriyor. Daha çok yeni video keşfine odaklanıldığı düşünülen bu tasarım, yakında herkes için aktif edilebilir ya da eleştiriler nedeniyle çıkmadan önce tamanen rafa kaldırılabilir. Bundan önce TV odaklı bir adım atılmıştı. Kaçıranlar için geçtiğimiz ay ABD’deki bazı YouTube Premium kullanıcıları arasında yeni bir özellik test edilmeye başlanmıştı. Bu özellik direkt olarak video geçirme ya da ilerletme tarafına odaklanıyordu. Geliştirilen yeni altyapı aktarıldığı kadarıyla izleyicilerin tam olarak ulaşmak istedikleri video bölümlerini eski izleme alışkanlıkları ve yapay zekadan yardım alarak belirliyor, kişilere bu sayede zaman kazandırıyor. Yani bu özellik açtığınız videonun tam olarak ulaşmak istediğiniz bölümünü sizin yerinize otomatik olarak belirliyor, “Sen büyük ihtimalle burayı izlemek istersin” tarzında bölüm önerileri veriyor.
Kısa süre önce ise direkt olarak YouTube TV uygulaması için resmi bir adım atıldı. Televizyonlara özel uygulama artık tüm videolardaki kilit anları otomatik belirliyor ve ayırıyor. Bu sayede video içindeki istenilen kısım ya da en önemli anlar kolay şekilde bulunabiliyor. Bu oldukça zaman kazandıracak özelliğin nasıl çalıştığını YouTube CEO’su Neal Mohan hemen aşağıdaki GIF ile gözler önüne seriyor: