Video alanının lideri olmaya devam eden YouTube için Android uygulamasında bir “Google Lens” arama altyapısı test ediliyor.
YouTube Android uygulamasındaki bazı kişiler, Google Lens altyapısını kullanarak “görsel arama” yapabilmeye başladı. Bunun için arama çubuğuna bir “Lens” butonu ekleyen Google, butona basıldıktan sonra sisteme verilen görseli kullanarak YouTube’da video araması gerçekleştiriyor. Google, bu güzel özelliği önümüzdeki aylarda herkes için aktif hale getirebilir. YouTube için bu aralar çok sayıda test yapılıyor. Örneğin kısıtlı bir kitle üzerinde test edilen başka bir özellik, Shorts yorumlarını üretken yapay zekadan yararlanarak analiz ediyor ve özetliyor. Çok sayıda cevap alan yorumları kısa sürede anlaşılır hale getirebilen özellik, şu an sadece İngilizce desteğine sahip. Diğer dillere ne zaman geleceği ya da herkese ne zaman açılacağı bilinmeyen bu altyapı, zaman kazandıracağı için şimdiden iyi geri dönüşler alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube, geçtiğimiz hafta yapay zeka temelli “Dream Screen” özelliğini test etmeye başlamıştı. Şu an sadece belirli içerik üreticilere açılan Dream Screen özelliği, kullanıcıların Shorts videoları için sadece yazarak arka planlar hazırlamasına imkan tanıyor. Hem görseller hem de videolar üretebilen sistem, Shorts’ları daha ilgi çekici hale getirmek adına güzel görünüyor. Diğer içerik üreticilere önümüzdeki aylarda açılması beklenen Dream Screen hakkında firma şunu aktarıyor: “Örneğin, bir sonraki Short’unuzun arka planının büyülü görünen rengarenk bir orman veya tropik adadaki süslü bir otel havuzu olmasını istiyorsanız sadece yazmanız yeterli.”
Şirket daha önce 2023 yılında tanıttığı Dream Track özelliğini güncellemiş ve kişilerin 30 saniyelik enstrümantal yani sözsüz şarkılar oluşturmasına imkan tanımıştı. Direkt olarak Shorts içeriklerde kullanıma odaklanan bu müzikler, yazılı olarak İngilizce girilen komutlar ile oluşturulabiliyor. Halen herkese açık olmayan altyapıda, farklı müzik türleri/tarzları seçilebiliyor ve ona uygun üretim yapılabiliyor. Dream Track özelliği ilk çıktığında Demi Levato, Papoose, T-Pain ve John Legend gibi isimlerin yapay zeka ile kopyalanan sesi kullanılıyor ve kişilerin yazarak girdikleri şarkı isteklerine özel 30 saniyelik “sözlü şarkılar” oluşturuluyordu.