YouTube tarafının devreye aldığı ve genel olarak çok tepki çektiği reklam engelleyici yasağına karşı farklı adımlar atılıyor.
YouTube, geçtiğimiz haftalarda reklam engelleyicileri yasaklama sürecini küresel olarak genişletti. Tarayıcılara yüklenen reklam engelleyicileri artık algılayan ve kapatılmasını isteyen firma, kişileri yeni dönemde reklam görmeye ya da ücretli Premium abonesi olmaya yönlendiriyor. İşte bu durum pek sevilmiyor, bu yüzden farklı yollar bulunuyor. Bunlardan birisi hazırlanan ücretsiz bir Chrome eklentisi oldu. Bu Chromium temelli tüm tarayıcılara uygun olan buradan elde edebileceğiniz Ad Speedup isimli eklenti, açılan reklamları algılıyor ve hızlarını 16 kat artırarak kısa sürede bitmelerini sağlıyor. “Reklamların sizi yavaşlatmasına izin vermeyin” mottolu eklenti, reklamların sesini de kapatıyor ve otomatik geçiş sunuyor yani reklam sonunda “reklamı geç” butonuna basılmasına gerek kalmıyor. Normal içerikleri bozmayan eklentinin, içerik üreticinin ya da YouTube’un reklam gelirine olumsuz bir etki etmeyeceği düşünülüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube, küresel olarak hız verdiği reklam engelleyici yasağı ile şimdilik pek bir avantaj da elde edemedi. Çünkü atılan adım nedeniyle reklam engelleyici dünyası karışmış durumda. Reklam engelleyici eklentisi üreten bazı firmalardan gelen bilgilere göre, YouTube’un adımı nedeniyle şu an rekor seviyede kullanıcı yükledikleri reklam engelleyici eklentileri tarayıcılarından siliyor.
Bu YouTube için güzel bir haber gibi duruyor ancak durum tam olarak öyle değil. Çünkü şu an rekor sayıda reklam engelleyicinin de yüklendiği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla kişiler YouTube’un engelinden kaçan daha güçlü reklam engelleyicilere yöneliyor, yapılan zamlar sonrasında Premium kullanıcı sayısında da olumsuz etkilerin görüldüğü belirtiliyor.
Peki şirketin kendisi bu süreç hakkında neler diyor? Google’ın bu konuda resmi olarak yaptığı açıklama şöyle: “Gösterdiğimiz reklamlar, sevdiğiniz içerik üreticileri desteklemenize ve dünyanın dört bir yanından milyarlarca kullanıcının akış hizmetini kullanmasına yardımcı olur. Platformdaki reklamlarını engellediğinizde YouTube’un Hizmet Şartları’nı ihlal etmiş olursunuz.
Reklam engelleyici kullanıyorsanız platformda reklamlara izin vermenizi veya Premium’a kaydolmanızı isteriz. Reklam engelleyici kullanmaya devam ederseniz videonuzun oynatılmasını engelleyebiliriz. Deneyiminizin kesintiye uğramaması için servisimizde reklamlara izin verin veya Premium’a kaydolun.”
Şirket algılama sürecinde bazı sorunlar olabileceğini de kabul ediyor ve o konuda şunları söylüyor: “Reklam engelleyiciniz yoksa veya zaten kapalı durumdaysa ancak reklam engelleyiciyi kapatmayla ilgili bir ileti görüyorsanız lütfen bizimle iletişime geçin. Sorunu bildirmek için iletinin sol alt köşesine gidin ve Sorun bildir’i tıklayın.”
YouTube haberleri bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli