YouTube içerisinde oyun oynama testlerini genişlettiğini duyuran internet devi Google, Play Store’a Shorts formatını getirdi.
The Wall Street Journal tarafından geçtiğimiz aylarda yayınlanan bir haber ile Google’ın kendi içerisinde YouTube merkezli oyunlar sunmak adına testlere başladığını öğrendik. Bunun için ilk olarak çalışanlar arasında testler gerçekleştirmeye başladığı aktarılan firma, masaüstü yanında mobilde de sunulacak oyunlar ile kişilerin serviste daha fazla zaman geçirmesini hedefliyordu. Başta aralarında Stack Bounce’un olduğu birden fazla yapım ile testler gerçekleştiren Google, bugün süreci daha geniş çaplı olarak test etmeye başladı. Bu oyun altyapısına “Playables” adını veren şirket, test süreci hakkında şunları aktardı: “YouTube’da Playables adı verilen yeni bir deneyimi test etmeye başlıyoruz. Playables içerikler hem masaüstü hem de mobil cihazlarda doğrudan YouTube’da oynanabilen oyunlardır. Bu deneyin bir parçasıysanız, YouTube’da ana akışta diğer içeriklerle birlikte görünecek Playables adlı bir bölüm göreceksiniz. Altyapıyı başlangıçta sınırlı sayıda kullanıcıyla test ediyoruz.” Google, daha önce duyduğumuz kadarıyla bu oyunlarda reklamlar göstererek gelir elde etmeyi düşünüyor. Bu arada firma bugün Google Play Store uygulama marketine Shorts video formatını getirmesiyle de ses getiriyor. “The Play Report” serisi altında gösterilecek bu dikey formatlı videolar, Google Play’deki en yeni ve en iyi uygulamalar ile oyunları öne çıkaracak. Yapılan açıklamaya göre ana sayfanın üstünde görünecek The Play Report bölümü, Google çalışanları ve YouTube İçerik Üreticileri de dahil olmak üzere uzman kişilerden oluşan dönüşümlü bir kadro tarafından güncellenecek.