En büyük video platformlarından biri olan YouTube sunduğu yeni özelliklerle site içi etkileşimi artırmayı amaçlıyor. Pek çok özellik site içinde geçirilen zamanı ve yüklenen videoların izlenme sayısını artırma amacıyla geliştiriliyor. Bu doğrultuda kullanıma sunulan fakat istendiği oranda ilgi görmeyen bir özellik çok yakında kayıplara karışacak!
Kısaca özetlemek gerekirse YouTube siz daha bir videoyu izlerken, size başka bir video tavsiyesinde bulunuyor. Bunlar genellikle seyrettiğiniz videoyla bağlantılı içerikler oluyor. Bunun yanında bir de video ekranının içinde yer alan öneriler söz konusu. Bu tavsiyeler ise videonun üreticisi tarafından öneri olarak belirleniyor. Bu özellik sayesinde kanalların daha fazla etkileşim alması amaçlanıyordu. Fakat YouTube bu önerilerin neredeyse hiç kullanılmadığını fark etti.
Paylaşılan bilgilere göre bu özelliğin tercih edilmemesinin en büyük sebebi izleyicilerin bu önerileri spam veya reklam zannetmesi. Öyle ki tavsiye edilen videolara 20 kişiden sadece 1’inin tıkladığı ifade ediliyor. Bu da YouTube’un oluşturmak istediği zincirleme etkiden çok uzak. Dolayısıyla ünlü platform inadından vazgeçiyor ve kullanılmayan bu özelliği devre dışı bırakmaya hazırlanıyor. Önerilerin 14 Aralık‘tan itibaren ortadan kaybolacağı ifade ediliyor. Bakalım ünlü platform bu eksiği hangi yeni özellikle birlikte kapatmaya çalışacak?