İnternet devi Google, bugün YouTube İş Ortağı Programı (YPP) katılımında koşulları değiştirdi. Bu yeni YouTuber’lar için güzel bir haber.
“YouTube İş Ortağı Programı, içerik üreticilerin daha fazla YouTube kaynağına ve para kazanma özelliğine erişebilmesini ve İçerik Üretici Destek Ekiplerimize ulaşabilmesini sağlar. Ayrıca içeriklerinizde yayınlanan reklamlardan elde edilen gelirden pay almanıza olanak tanır.” şeklinde tanımlanan kısa adıyla YPP, yukarıda da dediğimiz gibi güncellendi. Daha önce programa dahil olmak için son 12 ayda herkese açık içeriklerin geçerli izlenme süresi için 4.000 saate ulaşmak ve 500 abone elde etmek gerekiyordu. Yeni dönemde son 12 ayda herkese açık içeriklerin geçerli izlenme süresi için 3.000 saate ulaşmak ve 1.000 abone elde etmek yeterli oluyor. Yeni dönemde Shorts görüntüleme sayısı hedefini 10 milyondan 3 milyona çeken Google, bu konuda YouTube’a yeni giriş yapanları ya da yapacakları memnun ediyor.
Yeni kurallar kapsamında normal video tarafı için “90 gün içinde 3 geçerli yükleme” isteyen YouTube, süreci şimdilik maalesef ABD, İngiltere, Kanada, Tayvan ve Güney Kore‘ye özel bırakıyor. Ancak bu hep böyle olmayacak, yeni dönem yakında aralarında Türkiye’nin de olduğu daha fazla pazara genişletilecek. YouTube yayınladığı yeni blog yazısı kapsamında yukarıdaki yeni gereksinimlerin karşılanmasının, içerik üreticiler için “Üyelikler, Süper Sohbet, Süper Çıkartmalar ve Süper Teşekkür” gibi hayran fonlama seçeneklerinin kilidini açacağı da açıklıyor. Bunlar son dönemde YouTube’dan para kazanma konusunda önemli birer gelir kaynağı oluyor.