Video alanının lideri konumunda yer alan YouTube, ortaya çıktığı kadarıyla izleyici geri bildirimlerini çok da dikkate almıyor.
Bu durumu Mozilla tarafından 20 binden fazla YouTube kullanıcı arasında yapılan bir araştırma ortaya koydu. Buna göre firma platformda yer alan “beğenmedim”, “ilgilenmiyorum, “bu kanalı önerme” ve “izleme geçmişinden kaldır” gibi butonlar ile yapılan geri bildirimleri etkili şekilde devreye almıyor. Yani YouTube kişilerin içerik tavsiye algoritmasını kendilerine göre özelleştirmesine çok da izin vermiyor. Bu butonlar tamamen işlevsiz değil, sistem halen bazı önerileri yerine getiriyor ancak yine de beklendiği kadar etkili bir düzenleme ya da özelleştirme sağlanmıyor.
Mozilla’nın açıklamasına göre veriler, “beğenmedim” düğmesinin istenmeyen video önerilerinin yalnızca yüzde 12’sini durdurduğunu gösteriyor. YouTube’daki kötü önerileri durdurmanın en etkili yolu ise söylendiği kadarıyla “kanalı önerme” seçeneğini kullanmak. Mozilla’nın verilerine göre bu kullanıldığı zaman istenmeyen önerilerin yüzde 43’ün önlenebiliyor.
YouTube bu aralar videoların başında çok sayıda reklam göstermesi ile eleştiriliyor. Geçtiğimiz hafta platformun videoların başına geçilemeyen 5’li reklamlar koymaya başladığı ortaya çıkmıştı.
Ancak firma bu süreci 5 reklam ile sınırlamamış durumda. Şu an birçok kullanıcı 6’lı, 8’li ve hatta 10’lu reklamlar görmeye başladı. Bu reklamların geçilemediği ancak sürelerinin 6 saniye seviyesinde olduğu belirtiliyor.