Video tarafının lideri konumunda yer alan YouTube, geçtiğimiz aylarda video kapak resmi için güzel bir özellik getirmişti.
YouTube videolarının izlenme oranlarını, videoda kullanılan “thumbnail” görseli yani kapak fotoğrafları oldukça etkiliyor. Daha fazla izleme için mutlaka daha ilgi çekici bir video kapak fotoğrafı seçmek gerekiyor, bunun ne kadar etki ettiğini ise YouTube’un yeni aracı “Test Et ve Karşılaştır” net olarak gözler önüne seriyor. Önümüzdeki yıl herkese açılacak bu araç, sisteme bir video için üç farklı kapak fotoğrafı yüklenmesi temelinde çalışıyor. Sistem bu kapak fotoğraflarını alarak arka planda test ediyor ve hangi kapak resminin daha fazla izlenme getirdiğini tespit ediyor. Bu sayede içerik üreticilere en iyi kapak fotoğrafını seçme konusunda yardımcı olmayı hedefleyen Google, altyapıyı halen sadece belirli içerik üreticiler üzerinde test ediyor. Bu testlere katılan kişilerden birisi olan YouTube’un devi MrBeast, testler sonrasında artık ağzının kapalı olduğu kapak fotoğraflarının, ağzının açık olduklarına oranla daha iyi performans gösterdiğini açıkladı. Bu örneklerini yukarıdaki galeride görebileceğiniz test sonucu, kişilerin artık içerik üreticinin ağzının sonuna kadar açık olduğu videolara daha az ilgi duyduğunu gösteriyor. Halen video kapaklarına içerik üreticinin yüzünü koymak daha fazla izlenme getiriyor ancak kişiler an itibarıyla çok aşırıya kaçılmış yüz ifadelerine sahip kapaklardan sıkılmışa benziyor.