Dünyanın en büyük video platformlarından YouTube, küfür ve oyun değişikliğini geriye dönük işletmesiyle tepki çekiyor.
Önemli olan içerik ve içerik üreticiler ancak bir şirket olarak YouTube’un uyması gereken kurallar var. Bu kuralları zaman zaman güncellediği politikalar ile dinamik tutan firma, 2022’nin kasım ayında önemli bir duyuru gerçekleştirmişti. Firmanın “Yakında gerçekleştirilecek olan ve kısa süre önce gerçekleştirilen reklam kuralı güncellemeleri” başlıklı buradaki politika güncellemesine önemli maddeler eklendi. Yeni dönemde “küfürle ilgili yaklaşımımızı değiştiriyoruz” açıklamasını yapan firma, tam olarak şunları aktarmıştı:
YouTube, daha önce uygunsuz dili “ağırlık düzeylerine” (hafif, orta, ağır veya aşırı) göre ayırıyordu ve orta düzeydeki dil, bir videonun ilk 30 saniyesinde kullanılabiliyordu. Bu durum, içerik oluşturucunun o video için elde ettiği reklam gelirini etkilemiyordu. Yeni kural değişiklikleri kapsamında firma oyun yayıncılarına da bir darbe vurdu. Yeni politikaya şunlar eklendi:
Yeni dönemde görebileceğiniz üzere büyük değişiklikler gerçekleştiren firma, ilerisi için belki mantıklı bir adım attı ancak süreci eskiye uygulayarak büyük tepki toplamaya başladı.
YouTube içerik üreticileri reklam gelirlerini kaybetmek istemiyorsa artık 8 saniye geçene kadar bu yeni politika kapsamında küfür etmeyecek veya şiddet içeren oyunlar oynamayacak. Bu konuda herhangi bir sıkıntı yok çünkü 8 saniye çok kısa bir süre. Burada tepki çeken kısım, yeni politikanın geriye dönük olarak eski videolara işletilmesi. Bu yüzden artık çok sayıda YouTuber paylaştığı eski videolarından reklam geliri elde edemiyor, birçok kişinin eski videoları yaş sınırı altına alınıyor.
Burada çok eleştirilen diğer kısım, bir YouTube klasiği olarak süreç hakkında içerik üreticilere tam olarak bilgi verilmemesi. Yaş sınırı uygulanan ve reklam geliri kesilen videolar hakkında içerik üreticiye detaylı bir gerekçe göstermeyen şirket, süreç için sorulan “Kanalıma ne oluyor?” sorularına “Platformda bulunan tüm içerikler, ne zaman yüklendiklerine veya politikaların ne zaman uygulandığına bakılmaksızın kurallara uygun olmalıdır.” cevabını veriyor.
Hayatını video gelirlerine bağlı devam ettiren içerik üreticiler ise bu geriye dönük hamleyi hiç mantıklı bulmuyor. Çünkü çoğu içerik üretici esasen yüksek izlenmeye ulaşan yani tutan eski videolarından gelir elde ediyor.