YouTube topluluk için işleri sıkılaştırıyor. Yeni kararla beraber artık platformdan para kazanmak daha da zor olacak.
Geçtiğimiz günlerde hatırlarsanız YouTube’un reklam verenleri memnun edebilmek için Google Preferred programını denetleyecek 10 bin insanla çalışacağını duyurmuştuk. Google Preferred, platformun reklam verenler için “güvenli” alanı olarak biliniyor. Burada yer alan yüksek izlenmeli, büyük kanallar reklamcılar için öne çıkarılıyor. Logan Paul skandalından sonra içeriklerin sadece algoritma tarafından değil insan çalışanlar tarafından da incelenmesi gerektiğini kabullenmek zorunda kalan video paylaşım platformunun reklam verenler için daha da güvenli bir alan yaratmak için böyle bir hamlede bulunduğunu yazmıştık. Bunun büyük kanalları etkileyebileceğinden de bahsetmiştik. Yeni değişiklik ise küçük veya büyümekte olan kanalları etkileyecek cinsten.
YouTube’da para kazanmak zorlaşıyor
YouTube’un partner programına dahil olarak gönderinizi para alımına açıp “Google AdSense” ekleyebilmek için eskiden 10 bin toplam görüntülemeye sahip olmanız yetiyordu. Tek bir video değil tüm videolarınızın toplamı 10 bin kere görüntülendiğinde videolarınızı para alımına açabiliyordunuz. Yapılan yeni açıklamaya göre bu kural çok daha sıkı bir hale getirilmiş durumda. 20 Şubat’tan itibaren artık videoların para alımına açılabilmesi için içerik üreticilerinin son 12 ay içinde 4 bin saat video izletmiş olması ve en az 1.000 abonesi bulunması gerekiyor. 20 Şubat’a kadar bu istatistikleri tutturamayan kanallar da artık videoları gelir alımına açamayacak.
Yapılan açıklamada topluluğa pozitif katkısı bulunan içerik üreticilerini ayırt etmenin daha kolay olacağı söyleniyor. “Bu yüksek standartlarla beraber uygunsuz içeriklerin gelir alımı önlenebilir.” deniyor. Hatırlarsanız YouTube’un asıl krizinin Logan Paul videoyu kaldırdıktan sonra başladığını yazmıştık. Pek çok kanal tekrar tekrar videoyu yükleyip izlenme elde etmeye çalışmıştı. Ancak bu yeni karar küçük içerik üreticisine ciddi bir darbe olacak gibi görünüyor.
YouTube ise aynı fikirde değil. Her ne kadar platformun büyük bir kısmının etkileneceğini itiraf etse de, etkilenen kanalların yüzde 99’unun zaten yılda 100 dolardan az kazandığını kaydediyor. Açıkçası bu yeni karar karşısında içerik üreticilerinin tepkisini merak ediyoruz. Açıklamanın tamamına buradan ulaşabilirsiniz.