YouTube değişen CEO’suyla beraber yeni bir döneme girdi ve bu yeni dönemde platforma yeni reklamlar getirileceği duyuruldu.
YouTube platformunun ve içerik üreticilerin geliri bildiğiniz üzere ağırlıklı olarak reklamlardan geliyor. Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan firma, New York’ta düzenlenen YouTube Brandcast etkinliğinde YouTube’u akıllı televizyonlarında izleyenleri ilgilendiren iki önemli duyuru yaptı. İlk olarak YouTube artık en iyi performans gösteren içeriklerine 30 saniyelik atlanamayan reklamlar ekleyecek. Yeni dönemde art arda çıkan iki farklı 15 saniye reklam yerine, atlanamayan yapıda tek bir 30 saniyelik reklam gösterilecek. Platform ayrıca YouTube’a akıllı televizyon izleyicileri özelinde yeni bir reklam formatı getiriyor. Bu format kapsamında izleyiciler videoyu duraklattığında reklamlar ile karşılayacak. Altyapıda videoyu durdurduğunuz zaman izlediğiniz içeriğin penceresi küçülecek ve yanında reklamlar gözükecek. Akıllı TV’lerde reklam engelleyiciler olmadığından o tarafta reklam çıtasını artırmak isteyen firma, bu konuda bazı başka planlar da yapıyor.
Firma geçtiğimiz hafta resmi olarak doğrulandığı kadarıyla şu an reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı da test ediyor. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testlerin sonucunda altyapıyı herkese için aktif etmesi beklenen internet devi, tahmin edebileceğiniz üzere YouTube’u işler tutmak adına çok yüksek bir sunucu yükü üstleniyor.