Video tarafının devi YouTube, reklam engelleyici kullanımını engelleme sistemini bugün genişlettiklerini duyurdu.
Peki bu ne demek oluyor? Aktarıldığı kadarıyla altyapı artık ufak kapsamlı bir test olmaktan çıkıyor, daha sağlam bir temelde platformun aktif olduğu tüm ülkelere yayılıyor. Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan Google, geçtiğimiz aylarda reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test etmeye başlamıştı. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Firma bu testleri geniş çıkış öncesinde Türkiye’deki kullanıcılar için de devreye almıştı. AdBlock gibi reklam engelleyicileri kullanan kişilerin karşısına, “Youtube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” uyarısını çıkaran firma, yeni altyapıda reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin veriyor, burada spesifik olarak yukarıda görebileceğiniz uyarı çıkarılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu uyarı göz ardı edilirse video oynatıcı izlemeye kapatılıyor. Bu kapatma geçici olarak yapılıyor ve sadece“reklam engelleyici kapat uyarılarına” art arda kulak asmayan kullanıcıların karşısına çıkarılıyor.
Bu sistem Türkiye’deki kullanıcılar arasında ciddi oranda tepki çekiyor ancak birçok reklam engelleyici sistemde de henüz herhangi bir sorun yaşanmıyor.
Eğer bilmiyorsanız reklamları tamamen kaldıran ve ekstra olarak YouTube Music’e de erişim imkanı veren YouTube Premium paketi Türkiye’de aylık 30 TL, yıllık olaraksa 300 TL‘ye satılıyor. Öğrenci fiyatları daha da aşağıda yer alıyor.
YouTube gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri