YouTube yeni CEO’suyla beraber yeni döneme giriyor, platform reklam engelleyiciler açıkken videolara erişimi kapatma testlerini genişletiyor.
YouTube platformunun ve içerik üreticilerin geliri daha önce de söylediğimiz üzere ağırlıklı olarak reklamlardan geliyor. Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan firma, geçtiğimiz haftalarda resmi olarak doğrulandığı kadarıyla reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test ediyor. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri dün genişlettiği ortaya çıkan firma, yeni altyapıda reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin verecek ve daha sonra video oynatıcıyı tamamen kapatacak. Bu kapatma firmanın yeni açıklamasına göre geçici olacak ve sadece yapılan “reklam engelleyici kapat uyarılarına” art arda kulak asmayan kullanıcıların karşısına çıkarılacak. Yani bu engelleme platformda zaman zaman kısa süreler boyunca reklam izleyenleri ve bu sırada reklam engelleyiciyi aktif edenleri etkilemeyecek gibi görünüyor. YouTube, yaptığı açıklama kapsamında reklam engelleyici tespiti sonrasında yapılacak video oynatmayı devre dışı bırakma sürecini “çok ciddiye aldığını” da söylüyor. Firma ayrıca, “Kullanıcılar bir reklam engelleyici kullandıklarının yanlışlıkla işaretlendiğini düşündükleri durumlarda, bilgi penceresindeki bağlantıya tıklayarak bu konuda bize geri bildirimi paylaşabilirler.” diyor. Bununla reklam engelleyici kullanmadığı halde cezalandırılan kişilere bir çözüm yolu sunuluyor.
YouTube bundan önce bir oyun haberiyle ses getirmişti. The Wall Street Journal tarafından yayınlanan yeni bir habere göre internet devi Google, platform içerisinde oyunlar sunmak adına testlere başladı. Bunun için ilk olarak çalışanlar arasında testler gerçekleştirmeye başladığı aktarılan firma, hem masaüstü hem de mobilde sunulacak oyunlar ile kişilerin serviste daha fazla zaman geçirmesini hedefliyor. Şimdilik aralarında Stack Bounce’un olduğu birden fazla yapım ile testler gerçekleştirdiği söylenen Google, bu oyunlarda reklamlar göstererek gelir elde etmeyi düşünüyor. Bulut oyunculuk tarafında hayatımıza dahil ettiği Stadia’yı başarısız olduğu için kapatmak zorunda kalan Google, o taraftaki internet üzerinden oyun aktarımı deneyimini direkt olarak YouTube’a getirebilir, bu bağlamda sadece mobil değil büyük boyutlu oyunlar da video platformu içerisinde oynanabilir olabilir.