Video tarafının devi YouTube, reklam engelleyici kullananları engelleme süreci için çalışmaya devam ediyor.
Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan firma, geçtiğimiz aylarda resmi olarak doğrulandığı kadarıyla reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test ediyor. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri en son genişlettiği ortaya çıkan firma, yeni altyapıda reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin verecek ve daha sonra video oynatıcıyı tamamen kapatacak. Bu kapatma firmanın açıklamasına göre geçici olacak ve sadece yapılan “reklam engelleyici kapat uyarılarına” art arda kulak asmayan kullanıcıların karşısına çıkarılacak. Süreci halen aktif olarak test etmeye devam eden YouTube, yeni çıkan bilgilere göre kullanıcıların karşısına çıkardığı uyarıya bir zamanlayıcı da koyacak. Bu zamanlayıcının süresi henüz tam olarak bilinmiyor, erişim engelinin bu süre dolduktan sonra devreye alınacağı aktarılıyor.
YouTube, daha önce yaptığı açıklama kapsamında reklam engelleyici tespiti sonrasında yapılacak video oynatmayı devre dışı bırakma sürecini “çok ciddiye aldığını” da söylemişti. Firma ayrıca, “Kullanıcılar bir reklam engelleyici kullandıklarının yanlışlıkla işaretlendiğini düşündükleri durumlarda, bilgi penceresindeki bağlantıya tıklayarak bu konuda bize geri bildirimi paylaşabilirler.” diyor. Bununla reklam engelleyici kullanmadığı halde cezalandırılan kişilere bir çözüm yolu sunuluyor.