reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube, reklam engelleyici mücadelesini sürdürüyor

Alanın lideri olmayan devam eden YouTube, reklam engelleyici savaşında farklı taktikler kullanmayı sürdürüyor.

YouTube, hem kendisinin hem de içerik üreticilerin ana gelir kaynağı reklamlar olduğundan reklam engelleyici mücadelesinde sürekli yeni adımlar atıyor. Örneğin geçtiğimiz haftalarda YouTube, reklam engelleyici kullanan kişilerin açtığı videoları en sona atmaya/sarmaya başlamıştı. Yani platform yüklü bir reklam engelleyici algılarsa açılan videoyu izlettirmiyor, direkt olarak en sona atıyordu. Bu aralar ise “server-side ad injection” olarak geçen bir yol test edilmeye başlandı. Bu teknik reklamların web veya mobil istemciye ayrı olarak değil videonun bir parçası olarak gönderilmesini sağlıyor. Bu durumun reklamların reklam engelleyiciler tarafından algılanmasını zorlaştıracağı söyleniyor. Hatta birçok reklam engelleyiciyi tamamen işlevsiz hale getirebileceği iddia edilen altyapı, yakında geniş çaplı olarak kullanıma alınabilir. Bu konuda detay vermekten kaçınan şirket sadece şunları aktarıyor: “Reklam engelleyiciler YouTube’un Hizmet Şartlarını ihlal ediyor. Bu yüzden bir süredir izleyicileri favori içerik üreticilerini desteklemek için YouTube’da reklamlara izin vermeye veya reklamsız bir deneyim için YouTube Premium’u denemeye çağırıyoruz.”

Şirketin reklam engelleyici mücadelesi daha önce üçüncü parti uygulamalara genişletilmişti. Bu yüzden yerleşik olarak reklam engelleyici taşıyan üçüncü parti YouTube uygulamalarında düzgün bir deneyim elde edilememeye başlandı. Şirket yaptığı açıklamada bu uygulamaları kullanan kişilerin, reklam engelleme altyapısı açıksa arabelleğe alma ya da başka bir deyişle video yükleme sorunlarıyla karşılaşabileceğini veya “İçerik bu uygulamada kullanılamıyor” şeklinde bir hata mesajı görebileceğini söylemişti.

YouTube haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu