Alanın lideri olmayan devam eden YouTube, reklam engelleyici savaşında yeni bir perde açtı. Firma bu sefer ilginç bir yol izliyor.
YouTube, bir süredir web sürümünde reklam engelleyicilere karşı bir savaş veriyor. Hem kendisinin hem de içerik üreticilerin ana gelir kaynağı reklamlar olduğundan başlatılan savaş için, bugün yeni bir adım daha gündeme geldi. Çok sayıda kullanıcının aktardığına göre YouTube, reklam engelleyici kullanan kişilerin açtığı videoları en sona atmaya/sarmaya başladı. Yani platform yüklü bir reklam engelleyici algılarsa açılan videoyu izlettirmiyor, direkt olarak en son atıyor. Şirketin reklam engelleyici mücadelesi geçtiğimiz aylarda da üçüncü parti uygulamalara genişletilmişti. Bu yüzden yerleşik olarak reklam engelleyici taşıyan üçüncü parti YouTube uygulamalarında düzgün bir deneyim elde edilememeye başlandı. Şirket yaptığı açıklamada bu uygulamaları kullanan kişilerin, reklam engelleme altyapısı açıksa arabelleğe alma ya da başka bir deyişle video yükleme sorunlarıyla karşılaşabileceğini veya “İçerik bu uygulamada kullanılamıyor” şeklinde bir hata mesajı görebileceğini aktardı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce YouTube için aktif olarak test edilen yeni web arayüzü karşımıza çıkmıştı. Bu aşağıda görebileceğiniz arayüzde video başlığı, video açıklaması ve yorumlar gibi kilit içerikler videoların altından sağ tarafına taşınıyor, videoların altında ise direkt olarak tavsiye videolar karşımıza çıkıyor. Bazı kullanıcılara açılan ve iyi geri dönüşler almayan yeni arayüz, videolar tam ekran yapıldığı zaman tüm içeriği alt tarafta bir araya getiriyor. Şirket bu tasarımı bir ara kaldırmıştı ancak son günlerde yeniden geniş çaplı olarak test etmeye başladı.