Alanın lideri olmayan devam eden YouTube, reklam engelleyici savaşını üçüncü parti uygulamalara genişletti.
YouTube, bir süredir web sürümünde reklam engelleyicilere karşı bir savaş veriyor. Hem kendisinin hem de içerik üreticilerin ana gelir kaynağı reklamlar olduğundan başlatılan savaş, bugün resmi olarak duyurulduğu kadarıyla üçüncü parti uygulamalara genişletiliyor. Yerleşik olarak reklam engelleyici taşıyan üçüncü parti YouTube uygulamalarında artık düzgün bir deneyim elde edilemeyecek. Şirket yaptığı açıklamada artık bu uygulamaları kullanan kişilerin, reklam engelleme altyapısı açıksa arabelleğe alma ya da başka bir deyişle video yükleme sorunlarıyla karşılaşabileceğini veya “İçerik bu uygulamada kullanılamıyor” şeklinde bir hata mesajı görebileceğini aktardı. Bundan önce YouTube için aktif olarak test edilen yeni web arayüzü karşımıza çıkmıştı. Bu aşağıda görebileceğiniz arayüzde video başlığı, video açıklaması ve yorumlar gibi kilit içerikler videoların altından sağ tarafına taşınıyor, videoların altında ise direkt olarak tavsiye videolar karşımıza çıkıyor. Bazı kullanıcılara açılan ve yukarıda da dediğimiz gibi aşırı iyi geri dönüşler almayan yeni arayüz, videolar tam ekran yapıldığı zaman tüm içeriği alt tarafta bir araya getiriyor.
Bundan önce de bir TV odaklı adım atılmıştı. Kaçıranlar için geçtiğimiz ay ABD’deki bazı YouTube Premium kullanıcıları arasında yeni bir özellik test edilmeye başlanmıştı. Bu özellik direkt olarak video geçirme ya da ilerletme tarafına odaklanıyordu. Geliştirilen yeni altyapı aktarıldığı kadarıyla izleyicilerin tam olarak ulaşmak istedikleri video bölümlerini eski izleme alışkanlıkları ve yapay zekadan yardım alarak belirliyor, kişilere bu sayede zaman kazandırıyor. Yani bu özellik açtığınız videonun tam olarak ulaşmak istediğiniz bölümünü sizin yerinize otomatik olarak belirliyor, “Sen büyük ihtimalle burayı izlemek istersin” tarzında bölüm önerileri veriyor.