Dünyanın en büyük video platformu YouTube, büyük önem verdiği YouTube Shorts tarafını geliştirmeye devam ediyor.
TikTok etkisiyle doğan YouTube Shorts oldukça popüler durumda. Türkiye’de de açık olan bu dikey video formatı, firmanın en son paylaştığı verilere göre ayda 1,5 milyar kullanıcıya ulaşıyor ve bu kullanıcılar ayda tam 30 milyar Shorts videosu izliyor. Bugün yapılan güncelleme ile artık Shorts içerik üreticileri 60 saniyelik videolarına 60 saniyelik müzikler koyabiliyor. YouTube daha önce 60 saniyelik videolara maksimum 15 saniye uzunluğunda müzik konulmasına izin veriyor ve bu konuda şunu aktarıyordu: “Kitaplığımızdaki müziklerle veya diğer videolardan alınan orijinal seslerle yapılan kayıtlar 15 saniyeyle sınırlandırılır.”
İşte bunu değiştiren ve müzik süresini uzatan YouTube, buna ek olarak Shorts için alışveriş özelliğini de belirli pazarlarda aktif etti. Bu sayede kişiler direkt olarak Shorts videolar içerisinde ürün alımı yapabiliyor, bundan iki taraflı bir kazanç elde ediliyor. Buna ek olarak Shorts üzerinde komisyon bazlı “affiliate” sistemi de devreye alınıyor. Bu sistemde paylaşılan özel bağlantı üzerinden yapılan her alışverişten içerik üretici para kazanıyor.
Bundan önce de Shorst odaklı bir TV adımı atılmıştı. Shorts videoların eriştiği kitleyi artırmak isteyen YouTube, formatı geçtiğimiz hafta optimize edilmiş şekilde televizyonlar da getirdi. Bunun için modern bir arayüz hazırlayan firma, Shorts videoların TV’de izlenmesi özelinde kısaca şunları aktarmıştı: “TV deneyiminde Shorts’u kullanabilmek için akıllı TV, oyun konsolu veya yayın cihazı gerekir. Bu deneyimin 2019’dan önce çıkan bazı cihazlarda kullanılamayabileceğini lütfen unutmayın.”
Televizyon açılımı hakkında YouTube’un Baş Ürün Sorumlusu Neal Mohan ise kısaca şunları söylemişti: “Topluluğumuza Shorts’u getirerek insanların YouTube’da video oluşturma ve izleme yöntemlerini değiştirdik. Bu yeni formatı tanıttığımızda, deneyimi mobil içerik oluşturucu ve izleyiciler için optimize ettik. Bugün, Shorts’u erişimi en hızlı büyüyen alanımız olan TV ekranlarına genişletiyoruz. Bu bir sonraki doğal bir adım gibi görünse de bu mobil öncelikli deneyimi büyük ekrana getirmek için inanılmaz miktarda zaman ve özen harcandı.”